torsdag 26 maj 2011

jobb


Min lilla Astrid på utflykt


Jag sitter nu vid datorn och borde förbereda mig för sängen för jag är så trött så ögonen går i kors, men jag jag ville bara skriva några ord om jobb. Kul ämne va?

Jag har ju haft en 25% tjänst som personlig assistent till en kvinna här i min lilla håla, men varje sommar reser hon iväg och kommer inte hem igen förrän i September - så då har jag uppehåll i min tjänst kan man säga. Idag när det var sista badturen för denna gången så kände jag att det kommer vara så himla skönt att slippa allt vad det innebär, för denna turen sliter så enormt på mitt tålamod och jag är oftast arg och retlig när den är över. Själva badandet är OK, men det är av & påklädning + den väldigt hatade tvagningen i duschen som tär på mig! Fy vilket meck!!!

Som min jobbsituation ser ut just nu med 2 jobbställen till där jag är timvikarie så hoppas jag att hösten ska låta nya vindar vina och föra med sig en mer permanent anställning på något ställe. Det finns eventuellt en tjänst på kanske 60% till hösten som jag kanske kanske kommer bli erbjuden. *hoppas hoppas hoppas*
Det skulle vara så skönt att ha en tjänst, att ha ett schema, att ha en planerbart liv!!!
Nu så tar jag vecka för vecka liksom... ingen koll alls, allt bara flyter ihop och min kalender är dn som dikterar min vardag! Phu! jag ill ta tillbaka kontrollen och de lediga dagarna på riktigt känner jag. Vecka 33 får gärna komma snart- eller iaf beskedet om vad som händer då, om jag fortsätter på timmar eller blir anställd! Jag vill veta NU NU NU ((sa hon tålmodigt)

Det bästa med denna tjänsten är att det är natt, att det gör så att jag kan hålla lilla Astrid från dagis lite till. Med mycket pussel så ska vi nog klara oss fram till 3-4 årsåldern hoppas jag. MEN jag måste nog ta mig till öppna förskolan eller nått så hon får lite "barnvana"
Med två såpass stora syskon så är hon ju lite bossig och vildsam kan jag tycka. Dom tål ju en hel del och sen så är dom så "snälla" att hon får typ det mesta hon vill av dom :) Det har ju skapat ett beteende som säkert finns i hennes natur ändå, men med allas hjälp så har hon liksom inte tränats direkt i att inte få som hon vill. Sistingen blir en bortskämd unge har jag alltid hört... jag fattar varför nu! Servad till max av syskon och föräldrar- hahahhahaha

Jag vill så gärna ha ordning och reda i livet och om jag kan få en fast tjänst nattetid så skulle det vara TOPPEN!!! Helst vill jag väl jobba natt på gruppbostaden här i Fritsla men man kanske ska vara nöjd med det som erbjuds :)

NU ska jag sova - men jag slänger med en bild på mitt minsta troll. Hon är så söt!! <3

1 kommentar:

  1. Du är så duktig Linda! Jag beundrar verkligen att du jobbar trots att din ork egentligen inte räcker till. Jag hoppas verkligen att du får den tjänst du önskar. Jag ska ha med det i mina böner (de gånger jag kommer ihåg det. Minnet är inte det bästa).

    Du är bäst! kram dorro

    SvaraRadera