fredag 10 juni 2011

Skolavslutning

Min Albin är stor nu
Han har slutat Ettan idag... i Spöregnet...
Jag och Astrid stod och frös under paraplyet och jag led med varje barn som bara blev blötare och blötare i sina fina "skolavslutningskläder". En del flickor hade knappt något på sig alls, en tunn kort klänning och sandaler typ. Brrrrrrrrrrrr

Jag hade Astrid i Bärselet för jag tänkte att knö omkring med vagn land alla syskon och föräldrar - det är inget för mig (oss)
Efter två timmars sång, tal, mer sång, mer tal, byte av högtalare, flammsighet vid mickarna, en skrikig blockflöjt i solo och stämmande av gitarr och bas innan ROCK-framförande... ja då var det likosm Liiiiite toooooo Much. I ÖSregnet dessutom.

Jag fattar, man ska ha en grymt bra skolavslutning, man ska fira in sommarlovet med en skräll, absolut!! Men ska verkligen Förskoleklassarna och ända upp till Niorna göra detta avfirandet ihop?? Jättegulligt att de yngsta 6 åringarna ger 9:orna rosor och skriker "Lycka Till" - jag gillade verkligen det, men att köra två timmars (om det ens räcker...) avslutning gemensamt???
Phew!!!

Ja, jag gnäller lite. Men jag hade nog inte gnällt så om jag inte vart vaken sedan klockan 18:30 igår, jobbat vaken-natt och sedan fått stå i regnet och lyssna på den ena grejjen efter den andra :)
kanske hade jag vart lite mer tålig om jag haft Astrid i vagnen som en normal mamma!
Hahahahahaa

Men, NUUUU har iaf Albin sommarlov!!
Hurra Hurra Hurra!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar