lördag 11 juni 2011

Ettårskalas

Nu idag, ungefär 1 månad efter att lilla Astrid fyllde ett år har vi ÄNTLIGEN haft kalas för henne. Hon har varit ljuvlig hela dagen, glad och söt och full fart!

Vi hade god middag som mästerkocken Edward lagat; fetaostfyllda kycklingfiléer med knaperstekt bacon och spenat, ris, ungsstekta grönsaker, sallad och en god sås. MUMS!! Mitt enda avtramp på middagen var såsen- resten var Edwards! Alla åt och tyckte det va så gott så :)

Jag gjorde en tårta som blev superfin (kort kommer snart) och Edward hade fixat en grymt god fruktsallad och så hade vi småkakor och sånt med. Astrid åt tårta själv. Hon va så söt med sin lilla sked... till att börja med - för sen blev det med händerna, sen tog hon ta i tallriken och slickade på den! Så fort jag fört över bilderna ska jag dela med mig av lite kalas-skoj!

Så skönt att ha de avklarat. Det har vart ett litet dåligt samvete som gnagt, att inte ha kalaset när hon är över ett år nu. En vecka hit och dit är väl OK, men en hel månad... Men nu är det klart! Tjooo

Astrid har fått leksaker, en fin stickad klänning som gammelmormor kämpat med, pengar till skor, mer leksaker... jag- en perfekt dag för henne helt enkelt :)
Hon sover lyckligt nu. Det har vart full fart på henne med bara EN sömntur vid 11 tiden idag... hon brukar sova två ggr på dagen, men idag hände det för mycket för att hon skulle kunna slappna av och lägga sig mitt allt det roliga!
När hon fick lägga sig i sängen, och man stack ner flaskan så skelade hon nästan av trötthet :)
Sov långt innan sista klunken!

Gonatt min lilla prinsessa!

Nu har Albin sommarlov- han har räknat ut hur många dagar.... *lyrisk* är väl det ord som beskriver hans känsla mest just nu. Jag tror att Alice ska få sin dagishörna utrensad nu i veckan med, hon lär ju inte gå något alls nu när han är hemma hela dagarna <3
Nu ska jag borsta deras tänder och så ska jag stoppa ner dom i sina sängar
God Natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar