måndag 25 mars 2013

Jag är då en kass bloggare jag- jag har så lite energi till att blogga, jag orkar ju knappt med livet som det är så att lägga till ännu ett moment som jag inte klarar av -nä, det orkar jag inte just nu.
Men jag fick en kommentar på ett annat inlägg och nu när jag ändå var inne på sidan så tänkte jag att jag kunde kanske få ihop någon slags uppdatering.

Trots att vintern inte släpper sitt grepp om Sverige i år så är det ljusare ute och bara det ger sådan glädje. Även om jag många dagar inte ens orkar njuta och ta vara på solskenet så är det enorm skillnad på att vakna när det är ljust ute, att få se solen lysa in genom de r u s k i g t  smutsiga fönsterna.

Alice började rida för ca 8 veckor sedan så varje måndag är numera en "Stallet-dag"
Hon älskar att rida och tycker verkligen att detta med hästar är jättekul. Det är väldigt kul att få bli en häst-mamma :) Jag får ju lära mig hur man sköter om, sadlar och tränslar och hela den biten - jag är ju den som gör det mesta eftersom Alice inte når alltid. Hon sköter borstningen och allt ompysslande och jag bråkar med sadelns påsättning och allt det där kluriga :)

Albin har växt till sig rejält, han kämpar vidare i skolan och tycker att det är rätt så pest-igt men han kämpar och kämpar. Jag har varit med i skolan vid tillfällen då det varit extra tufft för att stötta och titta och se vad som händer när han bryter och går och gömmer sig.... Fy för att vara lärare idag. Vilket otacksamt jobb! Albins lärare kämpar lika mycket som han gör och jag hoppas att de tillsammans ska kunna få hitta en lösning :) Som det ser ut så blir han inte beviljad extrastöd trots hans svårigheter och diagnos... Budget räcker inte till det. Suck.

Astrid är en riktig liten skrutt! Hon är väldigt bestämd, busig och framför allt nyfiken på allt. Hon pillar sönder och upptäcker, kladdar och drar fram och håller sina föräldrar i gång. Hon är en dam med mycket kraft i sig och hon vet vad hon vill- alltid. Treårstrotset har tagit fart på allvar och det blir en hel del högljudda stunder på time-out, men däremellan är hon ljuvlig, kärleksfull och underbar!! Hon pratar hela tiden och har tusen och en tankar som hon gärna vädrar högt.

Vi vuxna kämpar på vi med- alla måsten och krav äter upp så mycket av ens energi och tid och det som finns kvar som ska lägga på de viktigaste vi har- där räcker inte alltid våra krafter till. Så vi kämpar på som vi alltid gjort.

Hunden vi är fodervärdar till stormtrivs vi med, och han trivs med oss. Han har säkert åsikter om hur mycket han vill bli lämnad ifred från Astrid och sånt där, men förutom det så är kärleken besvarad <3 p="">
Den 20 April ska Alice ha sitt 8-års kalas och då kommer hon att döpas, om jag springer på en enorm laddning energi och kraft inom kort så ska jag skriva lite om detta- vi får se om det blir så eller ej... tanken finns där i alla fall :)

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar