tisdag 4 maj 2010

sömntablett och morfin

Efter världens jobbigaste dag igår, med gråt och smärtor och ilska tillsammans med en stor dos hjälplöshet så fick jag åka in till förlossningen för att övernatta där och få en sömndos.
Det innebar att dom kollade en kurva i ca 1 timma, sedan kom dom och gav mig en spruta i skinkan (morfin 5 mg) och en tablett som heter något outalbart som var en insomningstablett.
30 minuter efter detta minns jag inget mer- jag sov som en stock under natten och tillät mig själv att verkligen dra ut på det hela på morgonen med... slumrade om och om tills klockan närmade sig 10.... men jag vakande på riktigt runt 7-8 tiden... Underbart!!!

Den här dagen har känts mycket bättre och jag har varit på akupunktur och sedan även solat för nu när jag legat inne så har jag inte tagit mina Tavegyl mot eksemet... lite sol skyndar på läkningen av det som började blossa upp igen :)

Vad som också känns bra är att jag fått Citodon. Jag tar den och Dexofenen tillsammans för bästa effekt. OCH tro det eller ej, men det hjälper faktiskt lite granna. Klart att jag fortfarande har ont, men citodonen är en ny favorit, dexofen har ju inte varit särskilt hjälpsamt under mina månader "in hell" om man kan säga så, så när läkaren frågade varför jag inte tog båda två (jag sluta med dexofen när jag fick citodon av dom på förlosningen) och jag fattade att jag fick kombinera dom- Halleluja moment!

jag överlever kanske till 17 maj utan mentala skador för livet trots allt.... Om jag får komma in och få en sömndos på BB varannan natt (kan komma varje med om jag vill men att flänga så mycket och inte vara i min egna säng något alls.... NEJ TACK!!) och har lite bättre smärtlindring dagtid... ja då kanske jag överlever detta! Hoppet ÄR det sista som lämnar en, det märker jag nu.

Såååå, imorgonkväll är det jag som ringer till förlossningen och blir lämnad utanför deras dörr vid 22 tiden av Edward.... och vid midnatt kommer jag få mina doser av det jag behöver för att kunna slappna av och sova.... Längtar redan för just nu har jag en sömnlös natt i mitt egna hem framför mig.... Och nyfunna vännen kom in på BB precis när jag åkte idag... hennes vatten hade gått och vid halvåtta födde hon fram en liten tjej..... Och jag har som mest 13 dagar kvar..... Suck!!!

Snart är det min tur att vara klar!!!
Can't wait!!!

1 kommentar:

  1. Citodon är det bästa! Det hjälpte mig också. Det borde du har fått tidigare tycker jag. Men vad jobbigt att åka ut och in. Att de ska vara så jobbiga i detta land. Kan dom inte ta ut lilltjejen så fort du kommit till 37+0? Ska det vara så svårt? Dumma dom! Och som svar på förra inlägget: du får svära lite grann i alla fall.

    Många kramar, Dorro

    SvaraRadera