fredag 7 maj 2010

Upprättelse av Dr Pihl

Ja, på ett tidigare inlägg med fallenhet för svordommar så var jag väldigt upprörd över en viss Dr. Pihl på Borås Sjukhus... jag tyckte inte alls hon var snäll eller väl bemötande...

Har i efterhand varit i kontakt med förlossningen för att få klarhet i alla de dubbla budskapen och allt som jag tyckte var jobbigt och fick en journalanteckning uppläst för mig... skriven av just Dr. Pihl.... vilken skillnad. Hon hade ansträngt sig till MAX för att ge mig en bokad tid för snitt redan nu på måndag den 10 Maj, när hon försökt med det ett tag och fått nej som svar försökte hon få in mig den 11:e, och efter nej på nej så fick hon helt enkelt ta det som fanns kvar: den 17 maj. Och det var det jag fick höra.... alla hennes ansträngnignar berättade hon inte om för mig, hon nämde inte heller någon om vad hon själv tyckte om min situation.... DET kom däremot fram i journalen... <3

I Onsdags åkte jag in för att sova en natt på förlossningen med ljuvlig morfin och sömntablett.... TYVÄRR så hade jag massiva värkar när jag kom in och barnmorskan som tog emot gav mig Bricanyl för att stanna av dom.... av tidigare erfarenhet så är bricanyl och jag inte kompisar.... Jag blir helt överstimulerad, får hjärtklappning och är som om jag tagit amfetamin ellr något liknande. Så gissa om jag sov något? Svar nej!!! Trots morfin och sömntablett så var jag klarvaken med hjärtklappning och skakningar hela natten...

På morgonkvisten så kom Dr Karin Pihl in till mig på mitt rum och satte sig på min sängkant och pratade ut med mig. Jag blev erbjuden att få med mig insomningstabletter hem samt även morfin-suppar att ta varannan natt... På detta sätt så slipper vi flänga fram och tillbaks mellan Fritsla och Borås, vi slipper lämna barnen ensamma hemma på kvällen när Edward kör in mig för att jag ska få sova där.... OCH får jag itne hjälp av detta hemma så får jag naturligtvis komma in och nu är jag såpass långt gången att det är inget snack om att dom lägger in mig på ett akutsnitt i så fall....

Hon var lugn, sympatisk, förstående, trevlig, proffsig och helt fantastisk!!
Jag är glad att hon tog sig tid till att komma in och prata igenom allt med mig, jag är glad att jag fick en bra bild av henne- en bild som stämde mer överens med sanningen. Hon är GREAT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar