tisdag 21 september 2010

Fåfänga

Ligger nu i min säng- dödstrött! Har inte fått många timmars sömn de senaste dygnen. Astrid har vart förkyld och att vara 4 månader gammal och inte kunna andas- det är inget kul alls det!

Idag när jag mår piss, för förutom sömnbristen så har jag drabbats av en enveten och smärtsam huvudvärk, så har min man ringt Stora Astrid, eller "farmor" som hon heter jämt nu för att hålla isär dom :) Hon satte sig direkt i bilen och körde hit för att avlasta mig några timmar så att jag fick sova ut.... UNDERBART!! Hon är ute och knatar med lillan i vagnen i nästan 3 timmar, hon hämtar upp barnen från skola och dagis.... hon är helt bäst helt enkelt.... Men... vad gör jag???
Jo jag ligger i min säng med huvudvärk så svår att det gör ont att blunda t.o.m. Där ligger jag i ca 1 timma sen inser jag att min hjärna på högvarv med bultande och tankesurr INTE kommer tillåta mig att sova.... Med tunga steg går jag upp och dammsuger... Och plockar undan i köket... Och lägger upp lite vikt/strykt tvätt där den hör hemma.... Jag hade kunnat få 3 timmars djup ihållande sömn men NEJ DÅ, itne jag inte.... Jag kan inte sova när jag får det- jag kan bara somna när det itne är så passande, som när man typ borde laga middag eller ta hand om sina 3 barn...

Och nu- vad är klockan??
22:45.
Vad borde jag göra?
Jo- sova.... Gör jag det? Nej jag sitter här med den här datorn och låtsas som om jag har ett socialt liv och att jag faktiskt umgås med facebook och tradera och allt vad jag är inne på...

Sen har jag en hemlis. Jag har en viss sida jag går in på ofta och drömmer om att få använda mig av en dag. En sida som enbart talar till min fåfängliga person och inte alls är logisk eller vettig.... Men jag bryr mig inte- jag går in där då och då och läser och kollar på bilder, och läser en gång till, och grubblar och läser lite mer.... Jag är liksom beroende av att få gå in där lite då och då....
"Some day"
*Sigh*

Nu gott folk drar vi ner rullgardinen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar