torsdag 2 september 2010

Mormor blev 80 år den 30/8-2010

Min mormor är en riktig krutgumma.
Hon fyllde 80 år i måndags & i Lördags var vi uppe hela gänget i Mellerud för att fira henne tillsammans med alla miljontals människor som hon känner. Det blev livat och hon var uppvaktad från alla håll och kanter!

Hon har haft en hel del poster i en massa olika sammanhang och har kvar en del av dem fortfarande, men detta gjorde ju så att de flesta på bygden som var över 65 visste vem hon - och de flesta ville visa sin uppskattning genom att närvara vid hennes födelsedagsfest.

Man kan väl lugnt påstå att släkten var underrepresenterad då vi inte är så många! Hahahhaaa
Det var kul, för vi hade alla samlat in foton på henne som vi har tagit genom åren och eftersom jag även scannat av en hel del bilder så hade jag även kort på henne som barn och ungdom att dela med mig av... att sedan se alla dessa bilder i ett helt underbart bildspel var nästan magiskt. Det var så fint, bilderna, texten till dom och sedan musiken till... Wow vad bra det var gjort! Jag tror att mormor skvätte en och annan tår när hon såg så fint Ulf och Cecilia hade gjort bildspelet till henne. Hon fick sedan behålla det på en Cd-skiva som en del av födelsedagspresenten. Najs!

Den 24 September ska jag iväg på en helkväll med henne, Bruno, min mor och hennes man samt med kusin Javi för att äta gott på restaurang och sedan roa oss med "En mor till salu" på Lisebergsteatern. Det är våran present till henne och jag hoppas att hon kommer ha en underbar kväll, att vi alla är friska och krya då och framför allt att vi ska ha en underbart trevlig kväll =)

Inte så långt kvar tills dess nu- lääängtar redan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar