tisdag 30 augusti 2011

In-laws

Jag har 4 svägerskor, två bor i Mölndal, en i Södertälje/Hölö och en i England utanför Manchester. Dom är talangfulla och fantastiska kvinnor allihop! Jag imponeras alltid av dom alla på ett eller annat sätt, och ofta har jag inte "sett mig själv" och upplevt känslan av att vara rätt liten i deras jämförelse. (och denna känsla ligger enbart i min egna dåliga självbild... fast jag är kortast - så fysiskt sett så stämmer det- hahahaha)
Efter att ha varit en del av familjen Karlsson sedan hösten 1998 när Edward och jag förlovade oss så har min bild på alla i familjen växt, ändrats lite och djupnat. Med åren så har jag kommit att älska mina nya systrar, var och en på sitt sätt och jag är glad över att få ha fantastiska kvinnor så nära till hands :)

Therese visste jag vem det var redan innan jag ens lärde känna Edward. Hon är en stark kvinna, lättsam att prata med och otroligt driftig och påhittig på alla sätt och vis. Vi är rätt lika i våra tankar och åsikter, men hon har några års försprång och har tänkt igenom saker och ting mycket mer än vad jag kanske gjort :) Den otroliga kärlek och respekt jag känner för henne går inte att sätta ner i ord. Hon är ett enormt exempel för mig i mångt och mycket, det mesta alldeles FÖR personligt för att skrivas ner här. Men sammanfattat så är hon en som lever livet i nuet, njuter av stunden och verkar inte tycka att någonting är omöjligt <3 Sådan vill jag vara! En som ser livets möjligheter mer än dess hinder och motgångar...
Tess, I love you

Jannice lärde jag känna efter vi gift oss, kan man säga. Hon bodde inte i Göteborg på den tiden och vi träffades endast då hela familjen träffades. Sakta men säkert såg jag kvinnan hon var- helt fantastisk hon med! Händig, kärleksfull och driftig. Inget var svårt att fixa för henne, ville hon något så gjorde hon det, såg hon något hon gillade så skapade hon det själv... Hon födde 4 barn på närmare 8 år och hann ändå med bra mycket mer på en dag än vad jag gjorde då, utan barn. Jag har alltid gillat Jannice, men eftersom hon bodde en bit bort så tog det längre tid för mig att inse HUR mycket gemensamt vi har, hur lika vi är inombords och hur jag med lätthet kunde prata, relatera och ha kul med henne. När de flyttade upp till Göteborg så växte min relation till henne med stormsteg. Själv bodde vi i Södertälje då, men tillgängligheten ökade.
Jannice, du är verkligen min syster! Jag älskar dig <3

Marie är Edwards brors fru och är liksom jag ingift i Karlsson klanen. Jag har bollat många tankar och mycket saker med henne genom åren. Mest precis i början av mitt äktenskap, då
fanns hon där som en god vän och stöttade.
Marie är liksom jag en bokmal, hon läser MER än vad jag gör, vart hon finner tiden till allt läsande fattar jag inte! Förvisso läser hon fort, men det gör jag med (kanske inte lika snabbt som henne... men ändå) Men ändå hinner hon plöja alla de böcker som jag gärna hade haft tiden att läsa och fördjupa mig i :) Hon brinner för matlagning, ekologiskt och närodlat... ja, rena matvaror som är nyttiga och som kan ge kroppen det den vill ha och behöver i denna tid då vi för det mesta kastar i oss skräp och snabb mat... Se hennes blogg nere i min blogglista, den är jättebra med massa tips och idéer och recept <3
Hon är full av passion och lever livet som hemmafru, så som jag vill ha det! Att alltid kunna vara där för mina barn, se till att de har det de behöver (mig) i alla tider på dygnet...
Marie - du är fantastisk i allt du gör!! Much Love <3 <3




Josefine är lillasystern i Karlsson klanen, men hon ska inte tänkas på som liten längre!
Jag tror att hon hålls kvar i det facket för att hon vart minst så länge, hon har haft föräldrar som tagit extra väl hand om henne och hon har haft en hel drös av syskon som gärna hjälpt till med det... Jossan är en riktigt god vän, hon är som min egna lillasyster. Hon är så talangfull och fantastisk. Hon är mångfacetterad och har så många olika talanger. Hon är utbildad frisör och är väldigt duktig på det hon gör, hon brinner för att skapa och skapandet i sig är nog det som får henne att må bra! Hon är konstnärligt begåvad och har den senaste tiden hittat ett forum att uttrycka sig i, nämligen bakning. Baka är väl inte konst tänker ni nu, men ni har fel... kolla in hennes blogg i min lista nedanför- det är hon som är Sloppy Joe :)
Josefine är en kvinna full av känslor och empati och omsorg. Hon är känslig och har en vacker själ... jag saknar henne men jag tror att hennes egna personliga tillväxt blir bäst om hon bor i England. Även om egocentrikern i mig vill ha henne i huset bredvid så vet jag att hon mår bäst av att få blomma upp utan att vara stämplad som "minstingen"
Josefine- jag saknar dig och älskar dig och saknar dig och älskar dig!

Jag växte upp utan syskon, ensam med min mor och pojkvänner som kom och gick... jag ville alltid ha syskon och hade mina två kusiner Javi och Bea som substitut under en lång tid. Jag låtsades att vi hade samma mamma och att vi var syskon på riktigt :) Bea och jag presenterar oss som varandras systrar ibland.... men blodsbanden gör oss till kusiner... i hjärtat är vi systrar <3

Att nu tillhöra en familj med så många syskon känns lyxigt och fullt av kärlek. Ibland får jag för mycket, då drar jag mig undan och andas lite... för att sedan vara redo att dyka rakt in i det igen! Att alltid ha varit ensam gör att man inte är van vid all kärlek och all gemenskap och till och med efter 13 år behöver jag ta en längre toa-paus lite då och då- hahaahha
Det är mitt hjärta som inte klarar av överflödet tror jag. Jag behöver tid att få reagera och reflektera ifred... och toan är ett bra ställe har jag märkt *fniss*

Jag ÄSLKAR mina systrar, dom är viktiga för mig och dom har blivit en förlängning av mig själv... "We are family, I've got all my sisters with me!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar