måndag 5 september 2011

Nej!!!

Halloj i lingonskogen- det är mitt i natten och jag borde göra vettigare saker än att typ blogga, twittra, spana in FB och surfa runt. MEN några vettigeheter har jag fått gjort; jag har beställt vår nya ytterdörr som har 7-9 veckors leverans (oups!! skulle vi beställt för typ 7-9 veckor sedan kanske??) Jag har fixat några ämbetes-saker så nu har jag 3 saker att bocka av på min "to-do-list"

Jag sitter på jobbet i det lilla och mörka rummet och inväntar de stora klockslagen då jag aktivt ska utföra viktiga nattliga jobbsysslor. Har två avbockade på den listan med faktiskt. Bara 7 timmar o 40 minuter kvar då :) *gäller att vara pooositiv*

Fick precis (eller ja, runt 21 tiden) reda på att killen jag tar hand om ska in för att få tracken borttagen redan nu den 13 September... Klarar han av att andas själv nu så försvinner mitt jobb. Då behövs inte jag här längre, vakandes och vårdande... Skrutt!

Klart att jag är överlycklig för L del, han kommer få ett helt nytt liv med antagligen mindre infektioner etc när tracken tas bort. Men jag, jag vill ju ha ett jobb, en trygghet - en fast stadig inkomst som tickar in varje månad då jag gjort min del. Dags att ta i med hårdhandskarna för att få jobb på Gruppbostaden. MÅSTE ringa chefen där i morgon. Gör jag inte det så får jag inte.... hmmm, vad skulle vara ett tufft straff för mig.... hmmmm - ja jag får återkomma för jag kommer inte på ngt som skulle svida illa nog just nu!

Tillbaks till listan med "To-Do" saker
tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar