lördag 10 november 2012

Felet löst

För en vecka sedan så fick jag äntligen tag på den där läkaren jag nämnde i ett tidigare blogginlägg. Han stod helt frågandes till att FK hade försökt få kontakt med honom. När jag nämnde att det skett helt elektroniskt så fick han hjälp av en kollega och då hittade de allt i deras "signeringsmapp"- en mapp som en läkare endast tittar in i en gång i månaden. kanske tom bara varannan månad...
Där låg det elektroniska brevet med dess alla påminnelser från FK och skvalpade.
Helt bestört över vad som hänt så löste vi en komplettering på bara någon minut över telefonen som han skickade tillbaka direkt till dem. Han lät mig till och med diktera lite :)
(Svenska är inte hans modersmål så det behövdes stöttning kan man säga)

Idag- en vecka efter hans insats så meddelar Fk att det godkänt min sjukskrivning och att jag kommer få ersättning.

Läkarens avdelningschef har varit i kontakt med mig och vi har pratat igenom hela ärendet och han medger att det varit stora brister i mitt fall, men detta med FK fri.skriver han läkaren helt ifrån eftersom han, som chefsläkare, inte heller visste om att de fick elektroniska brev från FK som hamnade i den "bortglömda" Signeringsmappen på deras datorer. Han skulle ta upp detta med ledningen och be att det antingen gick ut ordentligt med information eller att det istället lades i inboxen för email.

På reaktionen från Dr. Ingu så är jag helt säker på att de båda talar sanning.
Det pappersfria samhället stod i vägen för mig denna gången. Och otur. Som vanligt massiv otur.

Men nu fokuseras det på det glada och positiva.
Jag är sjukskriven "på riktigt"
Inte bara för att en läkare anser mig vara det, utan för att FK håller med.
Bara i Sverige, eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar