onsdag 28 november 2012

Mikron såld

Nu har jag gjort det som jag skulle, eller nja- jag skulle slängt mikron om jag var riktigt duktig och human mot mina medmänniskor... men ekonomiskt så kan jag tyvärr inte göra det.

Det är rent hälsoskadligt att använda mikron så som vi gör idag, att tänka på alla vällingflaskor jag värmt där och hur detta kan ha eller har påverkat mina barn... jag får ont i magen!

Läs allt på den här länken om det som finns att läsa angående hur mikrovågslagad/värmd mat påverkar oss. Jag orkade inte ens läsa allt. Får ta det i omgångar tror jag- men livet utan en mikro känns redan bra. Att värma vällingvattnet på spisen eller i vattenkokaren går precis lika bra - om inte bättre när jag gör det med vattenkokaren faktiskt!

Marianne på hormonkursen berättade att ett gäng läkare hade testat genom att ta blodprov på varandra innan och efter de intagit vatten som de kört i mikrovågsugnen. Innan såg blodet ut som de skulle- friskt och fina röda blodkroppar i blodplasman. Efteråt så såg blodbilden helt annorlunda ut. Det såg ut som de var gravt sjuka i leukemi allihopa. De röda blodkropparna såg ihopskrumpna ut och de kletade fast i varandra likt tuggummi. Bara tanken på hur jag i alla år värmt barnmat, välling, tinat frusen mat, värmt middagar mm mm - vi har ju förgiftats om och om igen... tänk alla vällingflaskor barnen druckit- dricker... Astrid är fortfarande ett vällingbarn!
F.r.o.m. nu kommer vårt blod inte se sjukt och förgiftat ut. Ett steg närmare ett friskare liv för familjen Karlsson.

Sonen kommer får värma sin varma mjölk med honung på spisen istället, får se om han orkar göra det alls nu när det inte är att ställa in glaset i mikron bara - ja ja, om jag visar honom några gånger så kanske han klarar det själv sen. *fnissar då han säkert inte orkar bry sig längre*

Men men- det jag ville säga var i alla fall att mikron är SÅLD. Borta ur vår vardag. Detta hemmet är en mikrofri tillvaro! Heja Heja!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar