onsdag 22 juli 2009

Attityd...

Nu ligger barnen, jag har ätit lite kvällsmat i lugn och ro och stillheten börjar inte sänka sig över Karlssonska huset. Edward spelar fotboll på Wii och jag ska vara på jobbet om ca 7 timmar. Mao, jag borde ligga i min säng och sova redan för 2 timmar sedan... men men, så här blir det ALLTID. Jag är van helt enkelt.

Jag tänkte på en sak förut. Om attityd. Om jag har en negativ attityd på allt omkring så komemr det med största sannorlikhet bli så att jag upplever det mesta negativt.... Men om jag har en POSTIV attityd till allt omkring mig så kommer jag med största sannorlikhet hitta mer och mer saker att vara positiv och glad över! Vilken grymt givande ekvation! Typ som fett löser fett, posituvt tänkande föder positva händelser... och negativt tänkande ger negativa effekter på allt, som ett gift....

Något att tänka på när man tycker att mycket är tufft och jobbigt. ( vilket jag villigt måste erkänna att jag gör...) Nu ska det bli en ändring på detta hade jag tänkt, jag ska träna mig i att vara positiv även i mitt inre, inte bara utåt sett. Visst kan vem som helst framstå som en glad och trevlig person, men om positiviten verkligen går ända in på djupet så kan man ju även KÄNNA sig glad och positiv. Tror någon att denna ekvation skulle funka? Jag vet att när jobbade på If Skadeförsäkring så testade jag en grej vi fick lära oss i kundkommunikation. Jag skulle le, hur skruttigt jag än mådde eller vilket humör jag än var på så skulle jag LE i ca 1 minut innan jag kopplade på mig på telefonslingan. När jag sedan svarde med leendet kvar på läpparna så hör man att den som talar ler och är "glad", vilket resulterar i att den på andra sidan tråden till sist även dom ler, för alla vet ju att leende smittar.... En spiral i gott humör helt enkelt. Och det häftigaste av allt var att man lurade hjärnan. För, visste ni att om man ler i ca en minuts tid så skcikar ansiktsmusklerna signaler till hjärnan om att man är glad, vilket i sin tur gör så att hjärna skapar mer "glädjehormon" eller vad det nu är får något och det gör så att kan även KÄNNER sig glad. Så alla som har en tuff dag, släng bort det sura minen och börja skratta! Munnen är ju till för just det- att sprida glädje!

NUUUU, ska jag sova... eller ja, först ska jag läsa i Mormons Bok & Bibeln, SEN ska jag sova. SNARK SNARK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar