fredag 31 juli 2009

Trött och hungrig

Saknade mina barn och ville lägga upp en fin bild på dom, denna togs precis innan dom packades in i bilen för att åka norr över.....


Hmmm, vaknade nyss.Vädret är blåsigt och grått och trist och idag hade jag tänkt att städa, handla lite mat och få det lite trivsamt här hemma i all min röra.... Känns inte alls som jag orkar det just nu. Är hungrig som en varg, men jag har oftast svårt att äta när jag vaknar så jag väntar gärna lite till så slipper jag kanske illamåendet.... Nu ska jag vara ledig natten tills imorogn och den tills på Söndag.... för att sedan jobba lite extra på söndag... eller ja... lite? Det är 12 timmars pass, från 09-21 så så himla litet är det ju inte. Sedan har jag faktsikt bara en hel tuff lång vecka kvar på jobbet där jag har haft mitt sommarvikariat. Vad fort de där 5 veckorna susade förbi. Känns som två typ.... Men det är väl så det är nu för tiden, tiden går bara snabbare och snabbare hela tiden. Det är bara att vänja sig vid farten helt enkelt.
________________________________________________________________
Mina man och mina barn är uppe i Umeå på släktträff på min mans mammas sida, sedan ska de fortsätta upp till Tärnaby för förhoppningsvis en underbar vecka där. Jag är lite avundsjuk för jag har inte lyckats vara med till Tärnaby på ett bra tag nu, inte en sommar sedan sommaren 2004, och sist jag var där var påsken 2008.... Men Edward och barnen har tagit sig upp varje sommar och och varje påsk utan mig. Barnen älskar det verkligen där uppe!! Det är härligt att se den nya generationen Karlssons ta sig an stället med precis så mycket kärlek och längtan som syskonen Karlssons hade under sin egna uppväxt. Dom för kärleken för platsen och naturen vidare. Underbart!!! Jag längtar dit jag med! friden man kan få i själen där har jag svårt att hitta på så många fler ställen.... Det är en magisk plats på jorden helt enkelt, i alla fall för oss.... och jag längtar efter mina barn!!!! Precis inne de åkte så sydde jag stressigt och svettigt ihop dessa kläder till dom- dom ska leka medeltid med kusinerna och det var bara att slita fram symaskinen och göra sitt bästa på de sista timmarna jag hade kvar innan de åkte..... Visst är dom fina!!!! (barnen alltså!)
________________________________________________________________

Jag skall väl ta mig ner för att hitta något ätbart i våra tomma skåp, sedan drar jag nog för att handla lite.... sen ska vi väl se vilken ork jag har kvar till att göra lite rent och vika några ton ren tvätt som ligger och skräpar i sofforna.... Man borde ju få plats att sitta i sin egen soffa man ack nej, inte hemma hos oss just nu - där bor all den rena tvätten som väntar på att hamna på sina respektive platser i olika garderober och byrålådor :) Finns det någon som känner sig manad att komma och hjälpa till, det är bara att vika på!!! ...... nehe, då är det väl mitt skitgöra att göra själv helt enkelt :)
En vän till mig skrev en bra sak på Facebook förut som jag gillade, den ska bli mitt motto nu ett tag :

the difficulty of this life is based mainly in the perspective we take towards it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar