fredag 22 oktober 2010

Visheten är borta, för alltid

Jahopp. Då ligger man här med en kind som ser ut som om jag försöker dölja en golfboll innanför den. Operation av visdomstand nummer tre är avklarad, den är utplockad och kommer inte störa mer igen. Doktorn hade lärt sig en hel del med tanke på hur svårt dom hade det förra gången dom skulle ha ut en. Båda i nederkäken var vinklade åt fel håll. Vanligtvis så är de vinklade snett in med kronan mot den intillliggande tanden. I mitt fall så låg dom vinklade utåt- med kronan in mot svalget istället. VÄLDIGT svårt att operera bort en sån tand tydligen. Förra gången så kämpade dom så att jag trodde jag skulle ha hela käken knäckt ur led... nu blev det en hel del sprickor i den men den satt på plats tack och lov...

Denna gången avr jag förberedd på det värsta eftersom jag genomled det förra gången. MEN de hade lärt sig av alla sina misstag förra gången och hade en plan denna gången, som funkade rätt bra tror jag. Det var itne lika mycket slit och drag och knäckande av käkben, det var mer borra borra borra, sliiiipa sliiipa slipa och sen lite vickande... Det tog en knapp timme, men sen låg den där på duken: den onde tanden som skapat så mycket problem i min mun! BORTA!!! YAY!!!

Nu, ett dygn efteråt gör det ju himla ont, jag kan endast dricka och är svullen, men dock inte lika svullen som förra sommaren, inte lika öm som förra sommaren och absolut inte lika knockad!

Det fina med det hela är att jag föddes med endast tre visdomständer, så nu alla tre dragna och borta för alltid. Gött gött gött!!! Om dom gjorde mig så mycket visare än innan vet jag inte, hahahaha Jag är glad att jag om några månader kan vara bra ihopläkt och att alla munhåleproblem då kommer vara ett minne blott.

ha en bra dag ut i snön allesammans!
SNÖ! I Oktober???? Skönt att bara gosa ner sig under täcket igen, brrrrrrrrr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar