torsdag 4 oktober 2012

Sommarstugan...

I helgen ska vi åka till sommarstugan. 
Det var länge sedan vi var där och det behövs ett mysigt höstbesök framför kakelugnar för att det ska bli höst på riktigt. Så är det. Det blir inte "höst" förrän vi invigt hösten i Emmaboda :D
Så i kväll åker vi dit. Bara så ni vet- nu är det höst!

Jag längtar efter sängen vi har där, den är skön och bra för min stackars ömma kropp. 
Jag längtar efter att sitta framför kakelugnen.
Att få titta in i brasan och låta eldens värme få mig att andas lugnare... 
Det finns ett speciellt lugn som kommer över en när man är där. 
Jo det finns ingen dusch, och nej, toaletten är inte fastskruvad av den enkla anledningen att vi inte lagt in golv på toaletten ännu... men när vi köpte huset så fanns det varken rinnande vatten eller ens en toalett- det fanns ett utedass. Som grannarna kunde se när man gick till... 

Vårt lilla Emmaboda-hus är så mysigt. Så skönt att åka till.
Så fint.
Emmaboda-stugan 2010 med ny klädsel :)

Det är en gammal timmerstuga från mitten av 1800-talet och förrförra sommaren så klädde Edward om huset i ny panel. Det blev så fint. Han rev den ruttna farstubron och det ser så fint ut nu när vi även tagit bort den ena av de två ytterdörrarna som fanns. Jag serf ram emot när ett nytt räcke är byggt och vi kan "inreda" bron på ett inbjudande sätt.

Jag har försökt att hitta bilder på när dörren till vänster är borttagen, men jag hittar dem inte. Klurigt.
Återkommer när jag hittat :)

Njut av helgen som kommer nu- Generalkonferens - Höstmys - Gott te - Tända ljus & brasor...
Ha det så bra!!



1 kommentar:

  1. Enjoy and say hi to Kristoffer for me. If you have a chance a picture would be great of him with you guys. Love your little summer house. Makes me miss Sweden.

    SvaraRadera