tisdag 16 oktober 2012

Kinesiologen


Den 5 Oktober hade min man bokat in ett besök hos en Kinesiolog nere i Karlskrona till mig. Jag hade ingen aning vad en kinesiolog gör och bestämde mig för att inte kolla upp i förväg, att komma dit utan någon förutfattad mening på något vis. Som att vara ett oskrivet blad.

Har ni varit hos en kinesiolog någon gång?

Jag kom dit och möttes av ett litet rum med en säng fylld av högar med stencilerade pappersark på, två stolar och ett skrivbord fullt av en massa massa små plastburkar med olika innehåll i. (som tex socker, vitlök, vete, gluten, laktos, smör, aminosyror, vitaminer, MSM mm)
Jag ser en lång förlängningssladd på golvet mellan stolarna- det ser ut som en tjock vit förlängningssladd - fast det fanns ingen kontaktdosa på den.

Jag slår mig ner i den ena stolen (fel stol, blir ombedd att byta) och så börjar denna man som talar med grov engelsk brytning förklara hur vi och allt i världen är uppbyggt av olika substanser och att vi alla måste följa naturens och universums lagar.
Naturlagarna.
Hur kemi fungerar mm.
Sen förklarade han hur obalans i våra egna kroppssytem skapar en symptom. Vi går då oftast till en läkare som ger oss något för att döva symptomen, men problematiken till symptomen ligger kvar utan att bli löst...

Sen börjar han gå igenom min ifyllda lapp med mina diagnoser, sjukdomar, symtomer mm och slås av häpnad, såklart. Oj oj oj så mycket problem jag hade sa han och tittade igenom och började samtidigt pilla hej vilt ibland alla sina små burkar på skrivbordet bredvid oss.

Han tar upp "förlängningssladden" och virar den några varv och ber mig hålla den mot mitt ben och samtidigt med andra handen hålla ihop lillfingret och tummen. Jag = ?? men gör vad han ber mig om. Han tar tag i mitt finger och drar i det. Sen sätter han en av de små burkarna i min hand som trycker igen den vita kraftiga sladden mot mitt ben och ber mig göra om proceduren med tummen & lillfingret- denna gången kan jag knappt hålla emot alls- mitt lillfinger har på något mystiskt sätt förvandlats välkokt spagetti!!

Jag protesterar när han lätt kan dra sär den från tummen och påpekar att jag inte fått ett bra grepp. Vill göra om helt enkelt. Det hade känts så konstigt i fingret när jag försökte få ihop dem- det hade inte riktigt lytt hjärnans signaler... typ.

Han tittar menande på mig och gör om det. Samma sak igen. Då fattar jag... Det beror på att jag håller en liten burk i "sladdhanden", det är den som påverkar det hela på något vis!
Han kluddar på ett papper och säger, "du har lågt blodsocker. Du har länge lidit av svängigt och ofta för lågt socker och du är känslig för svängningar. Det beror på att ditt kreps-system inte fungerar längre." Han börjar rita på ett papper om hur våra kroppar är gjorda till att förvandla kolhydrater till energi, men i en obalans så förstörs den mekanismen och till sist hamnar man där jag är: oförmögen att förvandla några kolhydrater till energi. Nästa steg som knackar på dörren är Diabetes 2.  Jag var inte långt ifrån...

Han tar min lilla burk ur min hand och sätter tillbaka den på skrivbordet.
Texten på lyder: Sugar och jag ser strösockret tydligt nu...

Sen fortsätter liknande procedur med en MASSA burkar och med sladden tryckt på en massa olika ställen på kroppen och vissa fall blir mitt finger till spagetti och andra fall blir det en hulk och är über-starkt. Jag sitter mest förundrad och ser hur han kartlägger min problematik och hur allt han säger är så himla logiskt. Jag har kaliumbrist, jag har proteinbrist- det skapar mjölksyra mm i musklerna som är svaga och inte klarar påfrestning- detta i sin tur leder ofta till fibromyalgi. (OK, erkänner att jag kan blandta ihop allt han sa här så om jag vänt på det och det var magnesiumet som behövdes för detta så ber jag om ursäkt- jag minns inte allt i fotografiskt återkallbart minne...)
Det visar sig i alla fall att jag behöver kosttillskott maxiumum!!
Vasslepulver (protein), magnesium, krom, kalium, b-komplex, D3, MSM, Omega-3, Glukosamin... ok jag har typ 100 burkar jag köpt på hälsokosten nu och orkar inte se vilka mer det var... Dessutom ska jag äta 1/2 tsk gurkmeja per dag och även 1 tsk askorbinsyra. Allt är upplagt i ett Morgon/Kväll-schema och redan efter 1 dygn kände jag energi som inte fanns innan.

Nu efter snart en vecka är jag förundrad.
Men låt mig fortsätta lite om besöket...

När vi kollat upp allt jag hade brist på och blev bättre av med hjälp av "sladd/burk/finger-ryck-metoden" så visar det sig att dessa olika ämne representerar olika frekvenser som vi även har ur balans i kroppen och att man genom att lyssna på dessa frekvenser kan skynda på sin återhämtning.

Eftersom jag vid detta laget verkligen sett hur jag blev spagetti en sekund och hulken en annan så fortsatte jag att med hakan i knät låta mig utforska ännu ett nytt område - att sitta med en frekvensljuds-mackapär och hörlurar och lyssna på frekvenserna 1,7  1,6  1,4  och 1,2 i flera minuter var på varje frekvens. Man känner sig VÄLDIGT UFO när man med en typ 80-tals freestyle sitter i ett rum och lyssnar på olika pip i totalt 30 minuter. På frekvensmaskinen satt även en blå lampa. Om man tittade in iden så blev frekvensen förstärkt i kroppen (japp- jag tvingande honom att demonstrera detta och ja, det stämde) så jag använde mina långa minutrar till att leka med den informationen. Blundade, tittade in i lampan, tittade bort osv - allt för att testa vad som hände. Rätt flummigt- eller ja... kan något bli mer flummigt än allt detta?

Jag fick direktiv på vad jag skulle köpa för tillskott, jag fick strikta diet-föreskrifter; INGET socker, inget sött, ingen potatis, ingen pasta, ingen frukt, ingen alkohol eller kaffe. Jag skulle äta mer proteinrik kost och mer grönsaker. Jag fick äta blåbär och ett äpple om dagen, men äpplet hade krav på sig att ätas med kanel i så fall. Annars fick jag inte äta äpplet. (Gissa om jag njuter av kanel och äpple dagligen nu?)

Allt detta skulle hjälpa kroppen att ställa om sina skadade system, krepps-systemet kunde nollas och börja fungera igen, jag skulle bli av med mitt låga blodsocker och min nosning på diabetes 2 och min ämnesomsättning skulle börja fungera igen. Han bad mig väga mig, och sa att om jag gör allt rätt så kommer jag så småningom rasa i vikt tills jag når min idealvikt- då kommer jag "landa där".
Jag fick även en flaska med "frekvens-vatten" som jag skulle ta en tsk av varje dag.
Sen skickades jag iväg med min lista och min förbluffade min.

Vad hade egentligen hänt där inne?
Kommer jag kunna bli frisk nu?

Eftersom det var en massa kosttillskott så dröjde det 5 dagar innan allt var införskaffat, men frekvens-vattnet började jag med direkt. Min mage, eller ja, min matsmältningskanal har inte direkt fungerar de senaste... ehhhh.... 500 åren, och han sa att nu skulle det komma igång och bli bra igen. Sockret förstör så mycket i kroppen osv osv.... men eftersom jag haft problem med magen extrem länge så tänkte jag att "ja ja, om bara 10% av allt han sagt händer så blir jag lyckligare" och att min mage skulle bli bättre lät helt otroligt...

Redan innan jag fått alla mina vitaminer mm så hade magen reagerat enormt! På frekvens-vattnet!!!!
På det som jag faktiskt fnissade åt och tyckte var töntigt. Vadå? vatten som utsatts för "mina frekvenser"? Men jo, det kan jag meddela att jag som kanske lyckats går på toa och göra nr 2 endast några ggr/vecka fann mig plötsligt besöka toaletten extremt ofta. Jag som var van vid att få jobba hårt för att ens få ut något fann mig få uppleva hur det är att knappt kunna hålla mig kvar på toan av rushen!
Sånt som man endast upplever vid magsjuka om man heter Linda infann sig nu utan magsjukebieffekter utan bara tarmdans a la Eurodsico. Spännande!

Så för alla där ute som har tröttnat på västerländsk läkarkonst där man aldrig behandlar anledningen till symtomerna utan endast jobbar med att döva symtomerna... ett tips från mig är; leta upp en KINESIOLOG och tillåt dig själv vara öppen i sinnet och se vad för slags resultat det ger med sig.
För mig verkar det vara en grymt bra lösning på 12-15 års hemsk sjukdomsbild. Mina förhoppningar är höga, nu har det knappt gått en vecka bara men jag ser redan in i framtiden hur detta kommer hjälpa mig.

Min Kinesiolog håller till i Karlskrona och heter Brian... men jag tror nog att det finns fler på närmare håll om man bara letar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar