tisdag 27 april 2010

24 dagar kvar


Har blivit väldig dålig på att skriva här känner jag... Det finns liksom ingen ork till det. Men idag var det varmt, termometern i bilen visade på 20°c vilket kändes helt overkligt. Det var molnigt men varmt... som en klassisk svensk sommardag- hahahaha

Idag (eller mer ikväll) har bebisen levt loppan i magen på mig, revben har bändits och sviktat mot fötter och ben... jag har t.o.m. känns fötter långt bak på höger sida så att man nästan skulle kunna kalla det sidan av min rygg... DET var läskigt värre. Och mitt i all strechning och vem vet vad hon håller på med där inne så blev jag rädd... Alice lyckades ju sparka på min njure när hon låg där inne i magen. En total fullträff, så jag fick ju ligga inne nästan en hel vecka om jag inte minns fel. När sparkarna mot sidoryggen började så fick jag en slags Deja Vu känsla och nu är jag helt nojjig över att det ska bli en repris... Det gjorde HIMLA ont ska ni veta, jag bara föll ihop av smärtan. Usch usch, jag vill inte råka ut för det igen!!!

Så håll tummarna för att mina njurar ska förbli orörda av detta barn ;)

24 dagar kvar... snart är det Maj, snart kommer hon, snart får jag hålla henne i mina armar. 20 Maj, vi närmar oss med stormsteg... trots att varje dygn känns som ett år så susar tiden fram. Jag känner verkligen att Gud hjälper mig där. Han får tiden att susa fram :) Swisch!!!!!

Urk, klockan är 2.10 och här ligger jag på soffan. VARFÖR ska det vara så svårt för denna kropp som är så trött, så utslagen och så nerkörd i botten, varför ska det vara så svårt för den att bara slappna av och total-somna i 12 timmar??

Ska ta lite filmjölk och se om det får sömnen att komma snabbare... one can dream right???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar