tisdag 27 april 2010

BabyReady


Jag har ju som känt väldigt svårt med att sova om nätterna pga min smärta. Jag brukar försöka sysslesätta mig med lite olika saker för att förhoppningsvis fördriva min smärta så att jag till sist fram på morgonkvisten kan somna....
Härom natten satt jag grät i vardagsrummet och tyckte att livet var pest och orättvist (mitt i natten är jag inte så tuff och kavat som dagtiden tillåter mig att vara) Jag tittade ner på min mage genom tårarna och insåg att "this is it! This is soooo worth it"
Mobilen låg bredvid så jag knäppte av en mobilkamerabild i "mörkret".... magen ser lite lurvig ut.... jag kallar den "kiwi" för det var vad magen hette när Alice låg där inne också :) Hahahahaha

Om tre veckor så kommer denna mage vara som en stor gigantisk bulldeg, mjuk och fet och utan innehåll... eller ja, fett och utdragna muskler mm, men inget livsmirakel - det kommer jag få hålla i min famn istället - Yay!!!

För några veckor sedan så hämtade vi även den nya svindyra vagnen vi köpt till vår lilla tjej. Ja vet, den är svart... men vi försökte tänka på begagnat-värdet.... den ska ju ge tillbaks lite kronor den dagen vi inte behöver den längre! Den är i svart kontgjort läder.... Emmaljungas Mondial Classic Chrome *Me Like*

Visst är den superfin??? Här kommer en bild till så man får se den lite framifrån/ovanifrån också....

Det känns så bra att ha allt klart nu!!! Förra veckan åkte vi till Ikea och köpte den nya spjälsängen och monterade ihop den. Jag bäddade rent och la ner det påslakan-setet som jag sydde för någon månad (?) sedan - det blir jättefint!!! Nu fattas det bara en garderob som också finns på IKEA så vi kan ha hennes kläder, blöjor och salvor etc i någonting nära till hands. Vårt sovrum kommer se rätt så trångt och KNÖKfullt men men, vissa saker behöver man och då får det blir trångt!!!
Alla barnkläder i storlek 50/56 är tvättade och ligger i en plastbox under min säng... dom inväntar sitt nya hem i den där garderoben vi hittat. Den är bara 40 cm bred... vilket är typ det enda vi har plats med- hahahaha Ibland hittar man det perfekta oväntat! Så var det för oss med denna här. Vi hade tänkt att köpa köksskåp och ha på väggen över sängen vilket skulle göra det rätt så trångt.... detta blev bättre, eller ja, vi TROR att garderoben kommer se bättre ut.... You never know until it's there....

Får se om jag kan ta lite kort sen när Allt är på plats.... jag glömmer säkert av det, men om inte- håll utkik så får vi se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar