fredag 23 april 2010

falsk alarm

Igår trodde jag att jag hade en vattenavgång- eller ja, jag misstänkte det för under natten till igår tyckte jag att det verkade som det... (inga detaljer nödvändiga antar jag...)
Efter min tid hos BM runt 12 tiden så rådde hon mig att kontakta förlossningen för att komma in och kolla upp det hela. Men jag ville först gå på min zonterapi, jag var inte orolig och visste att jag hade 2 dygn på mig egentligen... Så zonterapi it was.... skönt att fått det gjort, jag behöver ju verkigen varje stund där jag kan få! När jag sedan ringer förlossningen kommer den "roliga nyheten" att OM det är vattenavgång och jag inte har någon infektion så kommer de hålla mig sängliggandes och INLAGD i en vecka innan dom snittar mig... Hmmmmm

Så väl hemma vid 15.30 tiden så packade jag en väska med allt jag kunde tänkas vilja ha unde ren veckas tid ifall det nu skulle bli så... sedan körde Edward in mig, strax innan 17 kom jag in och runt 10 tiden blev jag undersökt av en läkare... härlig långtråkig väntan.

Undersökningen var helt hemsk! Hon var så hårdhänt, det var en smärre våldtäkt av diverse vertyg och apparater vill jag lova. Trots att jag varnade henne om mitt ärr som gör extra ont etc från förlossningen med Albin så var hon allt annat än "gentle"... Jag var sur som ett bi efteråt...
Det var iaf inte någon vattenavgång- de försölte rucka på bebisens huvud och inget vatten kom ut då... Hon ligger fixerad - lååångt ner! och precis framför huvudet så ligger det lite lite vatten så om mitt vatten skulle gå så skulle det komma så att det skulle rinna ner för benen om jag stod upp, men inte forsa ut... för hon kommer täppa till med sitt huvud isf...
Skönt att veta ifall det sker... för jag vill helst itne bli undersökt av just den läkaren igen- hon var alldeles för hårdhänt. AJ!

På MVC så var mina värden på blodtryck bra, mitt socker var bra men trots att jag äter enorma mängder järntabletter och annat tillskott så ligger jag på 113 i hb. MEN hade jag inte tagit några tillskott alls hade jag garanterat legat långt under 100 så dom är postiva till dom värdena ändå.
Känns ju bra...

Jag har dessutom en bakterie i urinet som heter GBS, den kan tydligen bli resistent om man behandlar den för flitigt, men eftersom jag hade en urinvägsinfektion för bara några månader sedan och fick selexid för det då så kan det vara så att ja gredan är resistent. Nytt odlingsexemplar skall skickas- sedan får vi avgöra om jag ska få antibiotika nu eller innan snittet för just den bakterien är inte bra om barnet får... Skulle lämnat in ett prov idag men missade labb-bilen så det får bli ett nytt försök på måndag... nu vet jag iaf att bussen går kl 12!!!

Lill-tjejen fixerade huvudet natten till igår, det gjorde ont- kändes inte alls lika hemskt som när Albin gjorde det... men min fram-fog på bäckenet skrek i högan sky. Kändes som om det låg brännande kol på den.... fy bubblan!!!
Nu ligger hon långt ner och jag kan andas bättre- det tackar vi för. Jag har 33 cm i symfus mått vilket är mitt på kurvan - bra... då var det bara den andra BM som mätte för tajt när hon sa att magen hade stannat av.... tänk att det kan skilja så från en person till en annan när det gäller att mäta samma sak...

Nu när hoppet dog om att få ut mitt barn tidigare än beräknat är jag tillbaks på hur många dagar det är kvar till den 20 Maj... När jag vaknar i morgon så är det 26 dagar kvar.... Tick-tack-tick-tack, tiden går sakta framåt.

jag är superförkyld just nu så nätterna känns extra jobbiga... så jag är extra kinkig nu med... Jag vill att det ska vara den 20 maj nu!!! NUUUUUUUU!
Otålig till max... Barnvagnen står här o väntar, spjälsängen är uppe och bäddad, babykläderna i stlk 50-56 är tvättade... jag är trött på att vara gravid... hon kan mer än gärna få komma nu :)
Fast min nyfunna vän Ofelia blir knäckt om jag får före henne - så våran lilla tjej får först komma när Ofelia ligger inne på BB och krystar.... för hennes egna mentala hälsas skull - hahahahaha
Hon är beräknad den 9 Maj... samma dag som Alice var beräknad till....och hon kom den 16 April... Så om deras baby kommer i tid om man kan säga så så kan ju min lilla bebis få komma ut typ den 10 Maj... på Faste Jannices födelsedag :)

Önskedrömmar ----- 20 maj blir det! Ingen idé att tänka något annat!

1 kommentar:

  1. Vilken dramatik! Hursomhelst, kan man alltid drömma. Du är en fantastisk kvinna, Linda!!!

    SvaraRadera