torsdag 8 april 2010

Jag har ett Datum!!!!


I dag var jag på MVC och mätte magen, kolla Hb, socker och urin...
Tydligen har livmodern inte växt som den ska, den skulle vara 32 cm men var bara 29... hade bara växt 1 ynka cm på 3 veckor... det var inte bra så istället för att ha min nästa tid om 3-4 veckor så ska jag tillbaks redan om 2! Hon ville inte "skrämma upp mig" men jag såg på henne att det inte var så där jättebra direkt. Hon mätte om och om, sedan var hjärtljuden svåra att finna... jag tror hon hann bli lite rädd...



Jag var hos en annan BM idag för min stackars Annika låg hemma och var magsjuk och hon som jag kom till istället var helt Ok hon med, men jag saknade min Annika- hon är bäst!!!!
Hon hade fixat så att det fanns besked till mig om när jag skulle få komma in och snittas - det låg färdigt och trevligt på datorn så att hennes Stand-In bara kunde läsa innantill: 2010-05-20

Så skönt att få veta NÄR det ska ske- vilken lättnad!!! Nu ska jag bara räkna ner (42 dagar kvar) dag för dag, bara att bocka av en i taget!!!!!! Ska göra ett litet avbockningsark tror jag... Hehehehee...

Så 20 Maj- Here I come!!
kl. 6:00 ska jag infinna mig på Sjukhuset och förberedas för operation.... bra tid va?

:)

1 kommentar:

  1. Galet tidigt! Men du kommer ju få ligga på en brits och vänta/vila medan de kopplar saker på dig och ger dig medel för att du inte ska må illa och sånna roliga saker. Sen får man hoppas att de inte kommer in ett akut snitt så du får vänta en stund längre. Så vem vet du kanske hinner sova innan det är din tur. Men det hoppas vi väl egentligen inte på för vem vill vänta när det är dagen för prinsessan att komma ut?! Du kommer vara vaken eller? Att vara vaken är grymt. Jag gillade det!

    Så underbart att du vet när det blir nu. Nu kan du räkna ner och känna att det verkligen närmar sig.

    kram

    SvaraRadera