tisdag 13 april 2010

Att ha framförhållning





Jag vet ju om att jag ska få barn den 20 Maj 2010. Att veta exakt datum är trevligt, det ger möjlighet till framförhållning. Så nu har jag redan bestämt vilket datum vi ska ha Namnvälsignelsen på - perfekt!!!


























Då kommer jag kunna förbereda mig en hel månad efter bebisen kommit och dom som är bjudna kommer kunna planera in i god tid att de ska komma till oss och käka god mat och ha trevligt sällskap med oss!!!

Jag har satt exakt en månad efter att vår lilla tjej föds, så den 20 Juni kommer vi öppna huset för inbjudna släktingar. Det gäller att vädret är tipp topp för vårt hus har inte plats för alla som jag bjudit/vill bjuda - hahahaha

Jag längtar så efter att få träffa alla mina nära och kära och att få ha ett barn att "visa upp" och få känna mig frisk igen om jag kommer äta min medicin igen då. Detta med amning och medicinering är lite jobbigt tycker. En del av mig vill bara strunta i allt och bara amma någon vecka för att ge bebisen råmjölken medan en annan del av mig vill ge det en chans... Undra hur pass jobbigt det blir? Ja ja... vi tar det när vi kommer dit! :)

Men det känns skönt att planera inför framtiden, att planera aktiviteter och skojigheter! Albin har längtat efter att vi ska hem släktingar i överflöd ett bra tag nu... han minns när vi hade midsommarfirandet här 2008 och vill ha en repris! Söta killen är ett party-djur!

37 dagar kvar tills hon kommer... wow!

Jo, tårtan är en hämtad bild från nätet, jag tänker inte ge vår tjej namnet Tilda utan detta r bara en bild jag hittat :)

KRAM!!!












1 kommentar:

  1. Hej!

    Intressanta tankar. På Babyvärlden diskuterar vi just nu amning. Går gärna in där och skriv i kommentarsfältet och länka till era bloggar:

    http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/MinStory-Att-inte-amma-ar-det-basta-val-jag-gjort/

    SvaraRadera