måndag 12 april 2010

Mitt hem och min Trädgård

Med två dagars strålande solsken och värme på över 12-14° så spenderar man osökt tid utomhus. För min del har detta inneburit att jag suttit invirad på en "solstol" i trädgården med min bok... men det är inte hela tiden som jag läst utan jag har suttit där och plirat mot ljuset och tittat mig omkring på våran katastrofala trädgård... Den är vildvuxen och skräpig och under ombyggnad- det ser hemskt ut helt enkelt...

Hjärnan spinner på och gör tusen och en planer för vad som måste åtgärdas, vad som måste prioriteras och vad som vi kan be om hjälp från missionärerna att göra osv... knak-knak-knak... en stycke hjärna på högvarv!!! Sen när man tagit sig igenom alla dessa tråkigheter i huvudet så kommer drömmarna... man börjar se saker - en fin liten gång bort till Edwards kontor, en hörna nere vid komposten, nu utan kompost utan istället fina plattor runt 4-5 vinbärsbuskar som är fulla av både svarta och röda vinbär... Vi har endast svarta nu och dom växer på ett annat ställe... måste flyttas... Jag ser den påbörjade muren längs häcken klar och den fina, i mina drömmar, plana gräsmattan ser frisk och mossfri ut (ha ha ha) Min planerade och förhoppningsvis uppnåbara dröm om en örtagård blommar upp i mitt huvud- och ett litet miniväxthus för vindruvor- mums!!! Överallt ser allt välvårdat och idylliskt ut... MIN TRÄDGÅRD!!

Och så landade jag tillbaks till verkligheten igen och ser mig omkring....
Jo, det kan ske
Det kan bli verklighet
Ett litet steg i taget!

Det kommer kräva energi, disciplin och många arbets-timmar... men bilderna jag ser inne i mitt huvud vill komma ut och förverkligas--- Japp... dom vill och dom ska!!!!
Om några år kommer jag sitta och njuta av det i verkligheten- Yapp yapp yapp!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar