söndag 8 november 2009

Fågelsång och fönsterbånk...

Runt 8 tiden idag lyckades jag somna... visst har jag sovit i stötar innan med, men då blev det djup sömn... som avbröts av ett en fågel tar sin in genom mitt öppna fönster, flyger in i badrummet, fastnar vid fönstret där som är en del av fönstret i Alice rum (krångligt - ja, men vi renoverar för fullt och har gjort det i över 2 år nu...) vilket också ger fågeln möjligheten att klämma sig över till just Alice rum och leka huvud bank mot hennes två fönsterrutor...
Allt detta tar ju bra mycket mer tid än vad man kan tro, och efter en himla massa meck och lirkande lyckas jag öppna det ena fönstret och behålla fågeln i rummet... och efter x antal fel val av ruta när han skulle ut så kom han (eller hon) ut i det fria och kunde flyga iväg.... PHEW!!
Ett tag oroade jag mig för att den skulle dö och att vi skulle få köra hela grejen med at begrava den osv...

Öppet fönster är skönt men jag börjar fundera lite på myggnät.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar