tisdag 17 november 2009

Regn o Rusk

I natt sov jag knappt något alls. En del var min vanliga värk och allt kliande såklart, den andra delen var den superheta kokande lilla tjejen som låg mellan mig och Edward i sängen med svåra andningsproblem större delen av natten. Hon var så tät i halsen och det pep och rosslade och brummade för varje andetag, ibland så låste det sig och då lät det hemskt vill jag lova.

Jag låg och lyssnade till detta ibland rätt så störande ljud större delen av de nattliga timmarna och lyckades dåsa bort en stund här och där... Vid en av mina vanka perioder runt 3 tiden inser jag att den lilla gumman också är vaken. Hon säger med sin hesa hesa röst att hon hade ont i magen och vi bollade fram olika mataltenativ så här mitt i natten. Till slut kom hon fram till att ett halv äpple skulle inte sitta fel... Så mellan kvart över tre och halv fyra på morgonen sitter Alice och jag i sängen mumsar i oss ett halv Royal Gala var.... Det var rätt mysigt faktiskt! Sedan rosslade hon ner sig på kudden igen och somnade lika brummande, pipande och rossligt som innan. Jag däremot kunde inte somna om förrän strax innan klockan ringde 6:15. jag minns att jag tänkte vid kvart i 6 att nu somnar jag nog bara för att jag ska upp om en halvtimme...
Needless to say så snoozade jag till kvart i 7!!!! Jag lyckades ändå vara på jobbet 7:15 som jag ska vara....

Även denna morgonen blev jag akut illamående mitt i alla sysslor och fick sätta/lägga mig på golvet en stund. Det är pinsamt!!! Tack o Lov så verkar (ja hon säger inget till mig iaf) Barbro inte säga något om det hela, mer än lite trevlig mobbing om att det är självförvållat etc. Fast vad hon eg. tycker, det vet jag ju inte....

Mellan 10 och 12:30 så sov jag gott... sedan har jag bara tagit det lugnt i min säng... Jag är hela tiden så trött så att ögonen bränns när man blinkar, så det är ju flummigt att jag inte lyckas sova på dygnets mörkaste timmar....

Jag vill till värmen och solen och jag vill ligga på en strand och bara njuuuta.... kan någon skänka mig en resa till Thailand eller nåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar