tisdag 10 november 2009

Nattlig Ångest

Ja ha, mitt i natten och min hjärna spinner på högvarv. jag kan inte komma till ro fastän kroppen skriker av trötthet. Jag sneglar på klocka lite då och då... ja, tiden går fastän jag itne lyckas somna... konstigt nog så är det så varje natt.

Jag har också lyckats med det dumman att klia sönder några leverfläckar i allt mitt klösande. inte bra, nu får jag klösa försiktigt runt omkring dom på något sätt. Krånglig affär det här med allt kliande.

Fick mitt intyg som jag bad om att få att skcika till FK om hur jag behöver jobba stötvis och inte bara 2 timmar varje dag... Måste jobbigt nog kontakta läkaren igen för att han inte skrivit det som jag sa, alltså, hälften stämmer, han verkade lyssnat på bara ett halvt öra när vi samtalades vid. SUCK!!!! Eftersom han är minst sagt MOTVILLIG till allt jag ber honom om så ser ajg itne fram emot detta. Han verkar itne tycka att det är hans jobb att hjälpa mig. Grrrrrr.
Tror att jag vill ha en privat läkare istället... finns det några sådana där ute som man kan få tag på tack?

Hjärnan spinner bara runt, jag känner oro och missmodighet över situatioenn ajg befinner mig i. Ska inte jag få vara glad och avslappnad och bara lycklig över barnet som växer inom mig?
hur påverkar det stackars lilla fostret av alla mina humörsvängningar och allt mitt gråtande? All oro jag känner, går den över till honom/henne? Läskiga tanke!

jag har nu försökt en stund att göra avslappnande andning eller något, lyssna till mina tunga andetag bla bla bla. Funkar inte. Hjärnan tar död på all avslappning jag försöker mig på... urk!

Ska nog sätta på lite musik tyst och stilla på datorn och se om DET hjälper.
Ok, då gör vi ett försök till sömn igen då!

1 kommentar:

  1. Tisdag 10/11 23:08???
    Nej, det är Onsdagen den 11/11 eller ja, nu är det torsdag för klockan är strax efter 1 på natten... Inläggstiden eller datumet STÄMMER inte!!!!

    SvaraRadera