måndag 9 november 2009

Monday

Sista dagen på vecka 12... i morgon har jag gått 12 fulla veckor i den här graviditeten för då är jag 12+0... Känns skönt att iden kan flyga fram lite gran i alla fall när den annars känns som om den stod still enbart för att retas.

Jag kliar och klöser mig dagarna i ända, all beröring är jobbig... viket är svårt när man har två gosiga barn som vill klappa på mig och kramas titt som tätt. Jobbigt också för maken som nog lider mer än barnen över detta... Jag önskar att kliandet kunde ge upp nu och sluta, jag fasar över hur det kommer vara om det ska klia så här i 26 veckor till... ända tills mitten på Maj... Då kommer man nog få söva ner mig och sätta mig på dropp eller något... Suck!!

I morgon ska jag till MVC för att träffa en barnmorska, inte min utan en annan, för min ordinarie är fortfarande sjuk. Jag ska då även ta vaccinationssprutan mot influensan då. Spännande vecka efter det lilla sticket i armen. Många blir ju sjuka av den, får se om jag är en av dom. Jag har redan bestämt mig för att även åka till Skene (måste lämna in papper på Marks Assistans) och köpa mig en härlig portion gravid-sushi. Helst av allt vill jag åka dit och löpa det NU, men jag ska hålla mig tills imorgon... då slipper även Edward köra iväg, för jag mår dåligt idag. I morgon måste jag ju ända tvinga mig ut och då borde jag klara av det momentet med!
Ååååh, Avocado sushi..., wasabi... ingefära... MUMS!!!

Jag undrar hur länge till jag klarar av att jobba 25 % och vad som händer när jag inte kan det... eftersom jag utöver mina 25% är arbetslös så kommer jag matchas mot alla yrken på marknaden... eller, jag hoppas dom jag är kvalificerad till. Hahahahaah!
Man vet aldrig med försäkringskassan- fniss fniss. Dom kanske tycker att nattjouren på ett kärnkraftsverk är stillasittande och lugnt nog för mig att klara av, och pga denna anledningen så ger dom mig ingen sjukpenning! SÅ är det säkert, för precis så skruvat är systemet!

Usch, det vill jag inte prata om, då blir jag bara uppjagad...
Nu kom barnen hem, ska smyga ner och lägga mig på soffan istället..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar