fredag 6 november 2009

Min säng, mitt hem

Idag har jag varit i min säng HELA dagen, om man bortser från att jag använt toaletten på dess utsatta plats och skippat att kissa i sängen.... det blir bara merjobb liksom :)

Jag har ont ont ont, och det kliar kopiöst mycket på min kropp och detta i kombo driver mig mer till vansinne än vad jag trodde var möjligt. Jag trodde att jag led det värsta man man kunde för redan 4 veckor sedan innan min kropp förvandlades till en matta av knottror och kliprickar... Men nu vet jag att det jag hade då var något jag skulle längta tillbaks till idag... hur tokigt det än verkar!

Till råga på allt så blossar hormonerna rejält, jag har acne blandat med kliprickar och bubblor över hela ryggen... min käklinje ser ut som ett kraterland fullt med en himla massa finnar som ömmar och eftersom dom sitter så välplacerat nära kliprickar så är jag ju där och kraffsar hela tiden. Vilken "pissig" situation helt enkelt!!!

I morogn fyller min kusin år, eller NEJ det gör hon inte, men hons ka fira det i morgon och vi ska dit och få ta del av familj och mat. Jag undrar hur jag ska klara av att ha på mig kläder under flera timmar. Kommer jag vilja slita av mig dom och bara dra med stålborste över hela kroppen innan vi ens kommit till huvudrätten? Det återstår att se. Eftersom jag vart såpass dålig idag att jag bara klarat av att ligga så ser jag det som ett mindre mirakel om jag ens tar mig till restaurangen i Partille där festen skall hållas. Sen har vi detta med present. Om man inte haft någon inkomst på tre månader och inte vet hur man ska överleva nästa månad så känns det lite jobbigt att behöva ge mindre än vad man vill, MEN mer än vad man kan. Vi ska ge presntkort eller cash i ett kuvert blir det väl mest... för ingen av oss kommer hinna åka in och fixa presntkort inne i Borås. Ja ja, det kommer säkert gå jättebra allt detta, och jag kommer troligtvis behålla kläderna på hela tiden, men hur kommer jag må när det är över?? Detta ständiga balanserandet av vad man klarar av elelr inte... och vad det kostar att klara av något över huvudtaget! Suck!!

Barnen och Edward har kilat ner till ICA ör att köpa till ostbågar, chips och dricka till Idol ikväll. Det ska bli mysigt. Lite trist att Erika åkte ut och att Rabih eller vad han heter är kvar. I mitt tycke skulle han åkt för läääänge sedan, men men, bara min favoriter är kvar så ska jag väl inte klaga!!! Vilka tror ni det är som är just mina favvosar?? Edward får inte vara med, det vore ju fusk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar