onsdag 24 februari 2010

Bebben

Var på UL på min födelsedag ju, och då fick vi klara och tydliga besked på att det är en liten liten tjej i magen. Idag var jag på MVC och gjorde kontroll. Magen (livmoden) mätte 26 cm, hjärtljuden var på 154 och mitt blodsocker var på 7,0.... Hb 119 och blodtryck 130/70.... så det låter ju bra. Jag ska även tillbaks den 16 Mars för att göra en viktuppskattning på vår lilla tjej för det hade den doktorn som jag träffade i början på graviditeten tydligen lagt in... skumt, men bra- för jag vill jätte-gärna veta hur stor hon är. Jag kommer vara i vecka 30 då tror jag så det blir spännande att se hur mycket hon har lagt på sig från det datumet tills när hon föds :)

Tillbaks till UL som skulle vara med 3D och allt. Den lilla tjejen i magen var busig. Hon låg som en liten räka med händer och fötter+ben framför ansiktet, plus att hon även hade lyckats få dit hela navelsträngen i en slags "hög" framför fejset. Våra 3D bilder blev det inget med- jag blev rätt så knådad på och "misshandlad" för att försöka få bebisen att fltta på sig elelr ändra ställning men nej nej nej - inte denna envisa lilla tjejen. Hon tog alla buffningar med ro och låg kvar precis om HON ville - vi fick en eller två rätt kassa 3D bilder.... ska se om jag kan få tillbaka den jag hade lagt upp för jag råkade trycka bort den :)


KOLLA - jag kunde!!!! Klippa klistra är grymt underskattat!!! :)

Här ser man henne med armar och navelsträng framför ansiktet - man ser ändå en bestämd liten haka och en välformad liten mun.... den trubbiga näsan är min - Albin har fått ärva den medan Alice har Karlsson-näsan som är liten, söt och spetsigare... Jag lääängtar så tills jag får hålla henne i mina armar. Till helgen ska jag försöka få till det så vi målar (sprayar) spjälsängen så den blir klar snart. Igår sydde jag ett bäddset till henne av ett gammalt lakan från gammelmormor. Det är ett sånt där lakan som man hade innan påslakan uppfanns så det har en dekorativt rosa blomsterslinga som löper högst upp. Nu har det blivit till ett påslakan och ett örngott :) 3 månader.... det känns som lång tid men jag hoppas att den sveper fram snabbt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar