måndag 22 februari 2010

sömn

Igår kväll när det var en & en halv timme kvar tills jag kunde ta min medicin så bäddade jg ner mig på soffan och kollade skicross och annat OS relaterat. I slutet av ski-crossfinalen så var jag seg och trött och jag hade fram tills 1.15 innan någon tabeltt fick hitta ner i in mage.... suck.

Jag blundade lite och vips så sov jag! Jag vaknade 1.15 prick, stängde av TVn och gick och tog min medicin för att sedan krypa ner i sängen... Jag trodde inte att jag skulle kunna somna om, jag förberedde mig på att jag skulle behöva ge mig och gå och bada först och köra den vanliga nattliga rutinen där jag jagar sömn för fulla muggar utan att finna den förrän det är morgon.
Jag vakande runt 4 tiden igen, i min säng, kissenödig..... Nu var jag helt säker på att jag inte skulle somna om efter toabesöket... vaknade igen kl. 7 för att knuffa upp Edward så han kunde ta barnen till skolan/dagis.... när dom gick vid 8 tiden så somnade jag IGEN oh sov till strax innan 10.

Detta må vara totalt ointressant läsning men för mig är detta helt otroligt. Jag har inte sovit så här många timmar på ett dygn sedan innan jag blev gravid (läs sommaren 2009) och kunde ta mina Stillnoct! Ja de är inte sammanhängande sovtid jag fick i natt men deras total är imponerande!!! Jag känner mig fortfarande trött, inte konstigt alls med tanke på att jag har så mycket minus på sömnkontot att det är ofattbart, men det känns skönt! En natt då jag inte behövde bada för att kunna få en kort slummer-stund i vattnet.... En natt då jag trots smärta kunde slappna av och låta kroppen få sova! WOW!

Idag ska jag till doktorn för att förhoppningsvis få förlängd sjukskrivning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar