torsdag 4 februari 2010

Energi?

Skön kväll, världen utanför är vintervit under sitt snötäcke och jag ligger i min säng med Depeche Mode i högtalarna (som ligger under sängen för övrigt... härligt ljud) och reflekterar över min dag.

Jag har ju en tendens till att inte röra på mig såå jättemycket för jag har ju som bekant väldigt ont hela tiden. Efter våran tripp till Tallin så har min kropp klagat högljutt och snärtan varit enorm. Jag har inte gjort så mycket mer än att bara försökt att landa igen. Men... i Tisdags var jag på zonterapi och efter att ha känt mig överkörd av ett tåg i ett dygn så kom jag till livs i går kväll. Jag skulle ner och hämta något i källaren och såg att det fanns en färdig maskin tvätt i maskinen... och istället för att känna som om jag skulle kollapsa av bara tanken på att förflytta den till torktumlaren så kändes det helt naturligt att bara göra det.... Wow!!!

Idag har jag tagit det väldigt lugnt fram till klockan 15 ungefär... då vaknade lite energi till liv och jag har flyttat undan lite stök i sovrummet, dessutom så fann jag energi nog till att vika rena strumpor och vika lite lite tvätt.... Vad är det som händer??? Är det som så att Blutsaft och Mivi Total kan börja ge verkan?? Mitt blodvärde låg ju på strax över 100 sist på MVC så jag fick snällt veta att järn behövde jag. Problemet är att jag har väldiga problem med magen och är redan av mig själv hård i magen... trots fibrer och allt... så att äta järntillskott brukar itne vara så bra för mig... Är nyfiken på vad jag har för Hb nu med tanke på att jag druckit Blutsaft och Mivitotal i bara en vecka....

Nu har jag hittat min säng och ska läsa lite tills det är dags att ta medicinen 00:30, då ska jag bada och sedan förhoppningsvis SOVA...

Edward och barnen sover hos farmor och farfar, för Ed ska till kontoret i morgon och behövde verkligen visa sig där... så då får barnen leka hos farmor under tiden han är där.... Smart lösning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar