söndag 21 februari 2010

tankar en söndagsförmiddag

Vecka 27... jag har gjort klart hela 26 veckor och är nu inne och tuffar på vecka 27. Underbara tanke!

Om 12 veckor är det är "över"... (i den mån det kan vara över när man ska få barn- hahahaha)

Jag blir bara sämre och sämre i rygg, bäcken och kropp men jag känner ändå att mitt allmän tillstånd i hur jag som person mår är bättre. Jag har lättare tills kratt och lättare till att tag i saker och ting. Visst kostar det på fysiskt när jag gör det men att bara ligga helt stilla i en säng är ju itne bra för kroppen heller!! Vi är skapta för att vara i rörelse och då gäller det att trycka in lite av den varan trots att kroppen protesterar högljutt!

Nu i helgen har vi målat om vårt sovrum som vi flyttade ner i för någon månad sedan eller två. Färgen var mörkare än vad jag trodde så det blev kanske inte precis så som jag sett det i huvudet... men det är bra mycket fräschare än det som var innan som var skitet och slitet... Jag var med och hjälpte till och även om det blev dyrt från smärtkontot så var det skönt att få vara delaktig och inte bara vara den som står och pekat och säger hur allt ska vara och hur det ska göras... Edward sågade ner ett gammalt köksbord till en mindre storlek så nu i veckan ska det målas vitt... det kommer bli mitt skrivbord. Sedan är det finliret med vägghyllor och tavellister som ska upp med... Det hamnar på Edward... med mig pekandes igen :)

Vi hittade ju en begagnad spjälsäng som ska målas vit så den ska väl hitta ner till källaren den med och bli sprayad. Nu har vi en hög med saker som ska dit ner för att bli vita och fina... Vattenburen snickerifärg är det enda som saknas nu... jag trodde att det var det jag hade i burken och hade fel... ett lager med akryl sitter nu på fönsterfodret på ena fönstret i vårt sovrum... Oups! Vid nästa lön kanske vi har råd att fixa lite målarfärg :)

I slutet på denna veckan ska Edward ta tag i vårt 2,5 år gamla projekt: Toa + Dusch på övervåningen.... Det ska fogas mellan alla mosaikplattorna, "silikonas" sen är det taket som ska sättas upp och målas med våtrumsfärg.... När det är gjort så kan man börja använda toan "på riktigt" och göra klart allt med hyllor och duschstång ech allt allt det där "finliret" där med....
Min man är den Bästa Mannen som finns och att han orkar allt detta + jobb + barnen+ hemmet+ mig..... det är otroligt!

DU ÄR BÄST EDWARD!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar