måndag 22 februari 2010

Susan Boyle

I går när jag letade efter "söndagsmusik" på iTunes så snubblade jag över Susan Boyle- ni vet det brittiska fenomenet från den stora talangshow som går på tv. Jag kollade på klippet med hennes framträdande från den talanshowen på Youtube och blev helt varm i hjärtat ur denna lilla "gumma" som alla himlade med ögonen över för att HUR skulle någon som hon kunna sjunga och bli stor??? När hon sedan väl öppnade munnen så var det fler än en mun som gapade stort av förvåning (min inkluderad!!)

Vilken röst!!
Vilken talang!
Vilken underbar kvinna som på medelålderns höst slår igenom och blir en världshit!

Jag köpte hennes skiva på iTunes och njöt av hennes stämma under söndagen... I dag så kom den på igen... jag älskar hennes röst.... den är vacker, fyllig och underbar!!!
Jag kan rekommendera denna skiva till alla er som gillar "skön-musik" emellanåt :)
Om inte annat så är det en kult-skiva att ha i stt musikbibliotek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar