fredag 26 februari 2010

Trött, tröttare, tröttast...


Jag vaknade och var sur. Jag vaknade och var trött. Jag vaknade och ville inget hellre än att bara somna om igen. Albin och Alice spelade på Wii:et och dom hade lite bråk/gnäll/tjafs på gång så jag störtade upp och sa till dom.... INGEN bra början på dagen.

Jag la mig igen och mumsade i mig ett äpple i hopp om att morgonsockret skulle få sig en kick och att jag genom detta skulle bli en trevligare och gladare person.... Funkade inte.

Jag åt en ordentlig frukost med cornflakes, macka, juice, mivitotal och blutsaft.... Funkade inte.
Jag är så trött, och jag klarar ingenting! Jag blir sjukt anfådd bara av att vara och när jag väl går runt för att se vad jag kan ta tag i idag så är det som att bestiga ett berg och som om syrehalten är ruskigt låg. Jag får inte luft!!!

Idag är det jag som känner mig som "trötter"
Han och jag är lika sega, trötta och har kanske samma nivå av energi...

Hur hittar jag tillbaks till min nyfunna energi som jag njutit av nu ett tag? Hur får jag tillbaka den? Jag vill inte vara slö, slapp och likgiltlig - jag vill saker och ting gjorda! Jag vill bocka av på listan! Jag vill vara effektiv!!!

Kanske kommer det lite senare, om jag bara ligger kvar och alstrar energi nog till att klara av en uppgift idag så är det en seger! Vi får hoppas på att det ser "Bättre ut" om några timmar :)

2 kommentarer:

  1. Det låter som järnnivån sjunkt. Usch vad det är jobbigt att inte få i sig syre hur mycket man än andas. Det där med att ligga i sängen och önska att man hade energi är inte roligt alls. Det var det jobbigaste tycker jag att längta efter att få bara något litet gjort men det går inte. Usch för foglossningar och låga järnnivåer. Och för din del ännu mer. Du är verkligen en kämpe! Jag är imponerad!

    SvaraRadera
  2. Jag har Hb 119 (kollade på MVC häromdagen) och jag dricker Blutsaft och tar Mitt val Kvinna.... Jag kan inte äta järntabletter för jag är redan så trög i magen i vanliga fall (hrm hrm- här lämnar man ut sig) så jag får "Nöja mig" med blutsaft....

    Jag hoppas verkligen att det blir bättre, för den andfåddheten gör mig tokig....
    Jag tror du har rätt, det är mycket blod som bildas i kroppen nu för att förbereda för blodsförlust under förlossningen så det är bara att gilla läget :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera