tisdag 23 februari 2010

Vacker dag


Idag är det vackert väder, solen är stark och all snö vekar ta stryk.... hoppas att det smälter undan någon decimeter! Det rasslar loss snö från taket hela tiden vilket är ett gott tecken.
Ska se om jag kan hitta lite energi till att sy ihop två lakan till ett påslakan för bebisen... det är ett gammalt lakan från gammelmormor som ska bli bevarat till spjälsängstäcke :) jag har lagt fram det och symaskinen står på bordet men orken och viljan måste infinna sig med!!!

Igår sydde jag om de gardinerna som skall vara i ena fönstret i vårt sovrum... tog nästan kål på mig... sömnad är tufft för mina armar, mina axlar och min rygg.... att det numera sitter en stor boll på magen underlättar inte min hållning till det bättre direkt! Sedan ska jag kanske rolla på ett tunt lager färg på mitt skrivbord.... testade med några igår - var ruskigt lätt vilket passar mig och mina smärtor bra... Tog kanske 4 minuter att göra ett lager fint och jämnt... kan ju vara värt att få några lager gjorda under dagen så att det blir klart.... men som sagt... den där energidepån måste hittas först!!

En vända till apoteket var det tänkt med.... Uj uj uj, här trodde jag att jag hade en hel dag till slappar-förfogande.... nu har jag redan planerat in flertalet sysslor... Suck!!!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar