måndag 26 oktober 2009

23-25 oktober

Muse på scenen (Hovet Stockholm)


Helgen har varit underbar. På torsdagen så körde Edward ner barnen till farmor och farfar, vi skulle på kvällen åka upp till Södertälje så att vi var på plats när vi vaknade på fredagen... men jag mådde jättedåligt och Edward hade inte hunnit klart vissa saker med jobbet som behövdes göras innan vi åkte, så vi sov hemma och han jobbade klart på Fredagen... sen runt lunch så åkte vi iväg.
Vi kom fram till Stockholm Tempel precis lagom till brasaftonen och hade en bra kväll inne i templet och sedan även nere i matsalen på gästhemmet med trevligt sällskap och många skratt :)

Sedan kom testet. Jag skulle ta mig upp för att vara med på en aktivitet inne i templet som började kl. 8:00. Nturligtvis sov jag dåligt som vanligt den natten, men ja tog mig upp... för att citera Dr. Laura: "If there's a will, there's a way" och viljan fanns ju där... även om nu kroppen var emot den.
Men viljan segrade och jag hade två underbara timmar tillsammans med andra systrar och gjorde arbete för 13 kvinnor som väntade på att få komma vidare/ närmare sin begåvning i andevärlden. När man gör sådant här, totalt osjälviskt arbetet så glömmer manbort sig själv och sina egna bekymmer, krämpor och skröpligheter. Man känner bara glädjen och kärleken... och gemenskapen. När jag var färdig inne i templet så gick jag ner till vårt rum och kröp ner i sängen i sov i ca 1 timme... sen kom Edward tillbaks och vi packade ihop oss och åkte ner till Södertälje där vi skulle träffa Familjen Nylund och Tim och Emil.

När vi bodde i Södertälje så var vi kontaktfamilj/stödfamilj till en familj med två bröder ( Tim och Emil) och dom bodde hos oss varannan helg under ca 5-6 års tid... nu har våra vänner; familjen Nylund tagit över denna roll och dom hade Tim och Emil hos sig just denna helgen. Perfekt tillfälle för oss att se dom och förundras övver hur mycket dom växt och sånt :)
Seriöst! Dom hade växt! Dom är stora nu!!! Att ens fatta att 11 åriga Emil bara var 4 år när han kom till oss, och snart 16 åriga Tim då var 8.... Tiden springer iväg fööör fort! Vi fick många goa goa goa kramar och vi träffade dom bara en kort stund för dom i sin tur skulle ner på stan för att gå på bio! Eftersom vi redan var i Södertälje så var vi inte helt ovilliga till att passa på att äta medan vi var där... en viss favoritrestaurang nämligen Grekiska Kolgrillen på Ängsgatan blev vår destination och där SVULLADE vi i oss god grekisk mat i mängder. HJÄLP vad jag saknar det stället! Skulle man kanske kunna förflytta hela restaurangen och dess anställda till en plats närmare oss?? Vi var stammisar där förr och det var med enorm njutning man tuggade och svalde deras underbara mat. Det var för länge sedan helt enkelt!

Sen... sen åkte vi tillbaks in till Stockholm för att checka in på vårt hotell... för nu var det snart dags för Hovet och M U S E!!!!!

Muse, grymt bra!!!

Konserten var helt fantastisk! Dom är musikaliska genier och dom vet hur man använder ljus och ljud till att ge grymt bra effekter på det mänskliga sinnet. Kombinationen var oslagbar! Jag som hade så ont och var något rädd att jag hade totalt överdoserat mina lördagsaktiviteter innan konserten rycktes med och tjoade och skrek och stod upp ibland tom för det var OMÖJLIGT att inte ryckas med i allas glädje! Jag vrålade med i alla låtarna, högt och falskt vilket jag upptäckte sedan när vi tittade på de snuttarna vi filmat... Jag kan ju inte sjunga speciellt rent i vanliga fall men detta var extremt falskt.... nu har vi det förevigat tillsammans med Matt Bellamy... Hahahaha

Så jag lyckades trotsa smärtan och ha en grymt bra dag. Visst betalade jag efteråt i stora mått, men vissa saker är värt ett högre pris... och detta var garanterat värt det. Jag längtar till nästa MUSE konsert, och hoppas att dom hittar till Scandinavium då :) Men Stockholm funkar det med så klart, men det är alltid enklare och mindre påfrestande för kroppen att slippa sitta i bilen i 5-6 timmar...

Att komma "hem" till Mölndal och få krama om sina barn igår var också helt ljuvligt! Att få sakna sina barn ibland är nog viktigt för då återupptäcker man dom och deras charm när man äntligen få se dom igen :) Dom hade naturligtvis haft en underbar helg tillsammans med farmor och farfar och tiggde och bad om att få stanna några dagar (!) till. Gott betyg till farföräldrarna!
Våra barn är hellre kvar med dom än att få åka med sin mamma och pappa hem igen efter att ha varit ifrån dom i tre dygn redan.... hahahahahahahaaa
Denna veckan är det höstlov så då är dom lediga från skola och dagis - superskönt och slappt!!!
Passar bra för en haltande familj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar