söndag 18 oktober 2009

Vart tog min styrka vägen?

Söndag Eftermidag, Mat i magen och onaturligt trött. Så ser läget ut just nu. Sen så har jag precis lika onaturligt ont... och det är kite jobbigt så jag tänkte se till att använda denna lilla bloggen som en avledande manöver - smart va?

Den senaste veckan har mitt smärttillstånd försämrats tycker jag. Jag har mer ont i kroppen, jag har jobbigare om nätterna och jag har inget tålamod med någon eller något. Jag känner hur jag gröps ur inifrån liksom... För varje dygn som susar förbi så finns det mindre och mindre kvar av mig... Ok, fysiskt sett så stämmer ju inte detta, men ni förstår nog hur jag menar :)

Min ork är på lägsta nivån, och den sjunker.... hur ska detta gå? Hur kommer jag vara om 1 månad? Om 2? Hur kommer jag må i Maj 2010? Jag vågar knappt tänka tanken...
Jag hoppas att jag får någon form av vändning snart för det känns som allt (jag ) kommer brista vilken sekund som helst. Smärta och sömnbrist kan verkligen ta kål på vem som helst... men jag vill inte att det ska ta kål på mig. jag vill ha kraft och ork och glädjen kvar.

Idag var jag i kyrkan, och oftast så kan jag ju verkligen ta till mig och bli uppbyggd... men idag så var det som om allt bara gled igenom huvudet och sedan försvann... jag hade behövt att det stannade kvar!!!

Uh, nu ska jag gå ner och hälsa på lite gäster som kom.... sedan ska jag kura ihop mig i fosterställning och vänta på nästa dos medicin...

1 kommentar:

  1. Vännen!
    Jag hoppas att det blir bättre för Dig snart!
    Allt gott till Dig!

    SvaraRadera