tisdag 27 oktober 2009

Ångest

Jag har försökt att hålla en god min, att ha tro och hopp om att allt kommer gå bra, att barnet i min mage ska bli friskt trots mina mediciner, att försäkringskassan säger att "ja du är sjuk, vi tror din doktor och bedömer att du har rätt sjukpenning" och att jag kommer komma ut ur detta starkare... Men ikväll rann bägaren över.

Sedan i augusti har vi levt på Edwards inkomst. Min semesterersättning och det lilla jag jobbade i augusti har hållt oss flytande, men det är precis. Min lön denna månaden är på knappt 1000 kr. Edward har varit hemma mycket för vård av barn... så han fick bara ut 14000... resten kommer ju från Försäkringskassan när dom anser sig godkänt alla papper från dagis och skola- antar jag... hoppas jag.... Men, 15000 kr är inte nog för att hålla en familj på 4 personer och en villa + bil flytande. Vad ska man göra? Vad ska man dra in på? Ska vi sluta upp med att ha försäkringar? Ska vi dra in på..... vadå? Vi lever inte så exklusivt direkt... Kommer det bli en intressant jul utan julklappar...? man får helt enkelt se till att rensa ut och sälja allt man kan som man inte behöver, men hur ska man orka det? jag orkar ingenting ju!!!!

Min bägare har runnit över. Jag orkar inte mer. Jag bara gråter och gråter och vill bara skrika högt över hur SJUKT allt är. Jag orkar inte mer!
Vem vill byta liv med mig? jag tar gärna någon med endast lite prövningar, bara för att få se hur ett sånt liv skulle te sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar