tisdag 27 oktober 2009

Klåda!

De senaste veckorna (tror jag) så har jag fått mer och mer problem med att det kliar på min hud. Det började med några små områden på magen, spred sig till hela bålen, ner på låren, upp på halsen och ut på armarna och sedan... ryggen (aargggh) och det kliar kliar kliar heeeela tiden.
Idag efter en tuff natt av både smärta och kliande insåg jag något som legat och skvalpat i bakhuvudet men nu gjorde jag sammankopplingen. Jag äter full dagsdos av Dexofen OCH Alvedon... vad har dom för biverkningar egentligen? Öppnade datorn och gav mig in på fass.se och ser man på - BÅDA medicinerna har nässelutslag och klåda som en av de ovanliga och allvarligare biverkningarna för det här ihop med lever och njurar...
Jag har ringt Vårdcentralen och inväntar samtal från dom för ett besök med hjälp mot klådan och förslag på hur vi ska göra nu.... helst vill jag at dom tar lever och njurprov på mig också...

Sedan, i två dygn har jag haft buksmärtor också... jag tror att jag ska få missfall vilken sekund som helst för jag har så ont i magen, i vågor liksom.... Men det kanske är organ som är utmattade av min medicinering som gör så att jag har ont i hela buken med...

Ah, nu ringde dom- jag har fått en tid klockan 11 så jag får väl pallra mig upp nu....

3 kommentarer:

  1. Klådan kan hänga ihop med graviditeten oxå. Känner en som fick enorm klåda då hon var gravid, hon fick medicin mot det.
    Lycka till på vårdcentralen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har fått en fet salva som jag ska kladda på de värsta klådorna, men jag har inte orkat hämta den ännu... så under tiden orken infinner sig så klöser jag på som vanligt... borde klippa ner mina klor innan jag börjar blöda bara!!

    SvaraRadera
  3. Låter inte så kul. Du får bära bomullsvantar ;-)

    Kram

    SvaraRadera