fredag 9 oktober 2009

Spyor och annat

I Lördags när vi skulle ha ett litet kalas för 6-åringen Albin så hade han oturen att börja kräkas 1.5 timmar innan gästerna skulle komma. Så inte helt otippat så föll delar av party-styrkan ifrån. De som trotsade baskiluskerna hade i alla fall en trevlig kväll med god mat och en rätt så pigg och rolig Albin (för efter tredje kräk-attacken verkade han tömt ut det som retade magen och då blommade han upp) som visade upp sina presenter och som lekte glatt men mat, det ville han inte ha... så en piggelin var hans huvudrätt :)

Vi höll oss hemma, barnen och jag, på söndagen medan Edward susade in till stavskonferensen i Göteborg. Jag har verkligen sett fram emot denna konferens och tyckte det var riktigt jobbigt att inte missa den... men vad gör man? Sedan mådde ju jag inte så jättebra jag heller med mina smärtor och nattliga sömnproblem... En dag i vila var inte helt fel faktiskt...

Idag kom måndagen, båda barnen hemma från skola och dagis för för Albin gäller ju 48 timmars regeln och Alice ansåg vi att hon kunde få vara hemma med Albin då så skulle dom ju ha varandra under dagen... Runt lunch börjar Alice klaga över magont och illamående. Hon vägrar äta korven till lunchen men sedan när middagen serveras så lyckas hon äta slottssteken med ris och sås... men sen..... Magen slog bakut och innan klockan var läggdags så var det Alice tur att kräkas några gånger. Nu sover hon med spypåse bredvid sig i sängen... hoppas hon sover hela natten och inte behöver använda den!!

Mitt illamående som bara växer från dag till dag känns ju lite odefinierbart just nu. Jag mår ju illa konstant! I natt låg jag på toagolvet ett tag för jag vaknade av att jag nästan kräktes... men än så länge har inget passerat ut ur min mun!! (Jag H a t a r att kräkas, med stort H) Nu är jag helt vilse i pannkakan över om jag är gravid-illamående eller magsjuk? Ja ja, det som kommer upp är ju detsamma :(

Så familjen Karlsson lever i en härlig spya just nu med känslighet till dofter, smaker och annat som kan trigga magen till att vilja tömma sig. Håll tummarna för att det är över, att vi vuxna inte drabbas....

Nu ska det försökas sovas, men det blir väl som vanligt
Gonatt

1 kommentar:

  1. Usch...det låter inte som om ni har nåt ul just nu!!!!
    Spya på er....eller NÄ, jag menar KRYA PÅ ER!!!!

    SvaraRadera