tisdag 20 oktober 2009

Tisdag Morgon

Kluven och splittrad. Jag är dödstrött och vill bara sova lite samtidigt som jag njuter av att höra barnen leka, rita och samtala i rummet bredvid. Jag vill inte missa något men ögonen går i kors... jag har sovit dåligt som vanligt och idag är det ju tisdag, då har min 1,5 timmes jobb på morgonen (och kvällen) vilket gick bra idag tycker jag. Med bra så menar jag att jag behövde inte ligga på min brukares säng i 20 minuter och flämta för att orka ta på henne hennes kläder sedan. Jag behövde inte stå i ytterdörren och andas kall luft och sedan vimmelkantig hjälpa henne med morgontoaletten.... Jag fick sitta mycket som vanligt för jag får svårt att andas när jag står för länge men jag behövde INTE ligga på hennes säng, eller hennes hallgolv, eller hennes soffa...Det är vad man kallar framsteg!

Jo en kommentar om ordet brukare. I den kommun jag jobbar i så har man benämningen brukare på de personer som "brukar" assistanstimmar pga sina handikapp. För att de är skyddade av tystnadsplikt osv så nämner vi dem inte vid namn i situationer som denna - en blogg tex, eller ens om vi pratar med andra som inte är involverade med just den personen. Det är för att skydda deras identitet. Dom brukar alltså inga droger som någon trodde :) Dom brukar timmar med assistans för att få hjälp med sina vardagliga bestyr :)

Så, om man skulle ta och kura ihop sig och blundandes lyssna till sina ljuvliga barn som leker?
vad tror ni om den? den funkar ju alltid bra när man kollar på film, eller hur? hahahahahhahah

1 kommentar:

  1. I'm praying for you to have a better day tomorrow. Hopefully my prayer will work :) :)
    Sorry it wasn't one of your better days. I'm sure it didn't help to make a better day by keeping you up late. But I did enjoy it. Thanks again.

    SvaraRadera