lördag 12 december 2009

Aktiv

Idag har det varit fullt ös.
Vi stegade upp och tog oss in till Liseberg och frös i ca 2 timmar medans vi hade kul. Kylan fick ju mig knappast att må bättre, men sällskapet vi träffade var efterlängtade och vi hade inte setts på 2 år och DÅ var det värt det!! Varje minut var värt det!!!

Efter två timmar ispinne så skyndade vi oss till bilen och åkte direkt till kapellet i Borås för att vara med på församlingens julfest 2009. Det var trevligt och tomten var underbar som vanligt :)
Alice var med i luciatåget som en liten tomte. Sötast såklart :)
Jag upptäckte att jag kommer nog ha dille på sill ett tag nu för sillen smakade underbart gott... jag hade utan problem kunna täta mer sill än vad jag gjorde.... Efter nyår ska jag ju gå över till vegetarisk kost.... kommer suuupersakna fisk och kyckling. HUR ska detta gå????
Ska äta enormt med sill på jul när vi är hos mormor, så kanske jag inte vill se det mer sedan :)
Eller så kan jag äta fisk en gång i månaden eller nåt :) Hahahahahaha

På v'g hem var vi tvungna att handla lite på Willys. TOMT i kyl och skåp... Nu är det fullt igen- i en vecka till i alla fall. Det jobbiga med mat är att den tar slut!! Och man måste hela tiden fylla på!!!

PÅ det hela så har jag haft en bra dag, ja ghar åkt farfars bilar, lokomotivet, kanin resan och sagoslottet på lisberg, jag har ätit gott och haft trevliga pratstunder på kyrkan och efter mathandling så har jag nu stor-deckat i sängen.... Kroppen skriker och gormar men jag har haft en bra dag. Får se hur värt jag känner att det var efter nattens plågor :)
Hoppas jag klarar att ta mig till kyrkan i morgon!!

Nu gott folk, ska jag försöka gå in i dvala... efter tandborstning, ansiktstvätt och medicinering!
Natti natti

2 kommentarer:

  1. Då ska jag göra dig ännu gladare med sillen på julafton, pappa har lagt in egen sill duktig som han är som han ska ta med sig upp! Då kommer du garanterat inte kunna sluta äta den.. Det kan iallfall inte jag :) Kram Cissi

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad har den smak av då??? Åt en god svartavinbärs sill på julfesten som jag kmmer ragga upp i en affär och ta med mig upp, löksillen dom hade var också grymt god.... men mormors(eh farmors) sill är min favorit så om Ulf kan slå den- DÅ är han grymt duktig!!!!
    Ser fram emot att få mumsa många sorters sill - äter hellre det än alla köttbullar och prinskorvar och allt det där.....

    SvaraRadera