lördag 12 december 2009

slut på fredagsmyyyyys

nu tänkte jag kura ihop mig i min väl användna säng och hoppas på sömn. Med tanke på hur mycket jag har sovit (japp- sömn har infunnit sig på olika delar av dygnets tider) så borde jag väl inte kunna somna alls. Att jag dessutom druckit flera stora glas med "sprite" hjälper nog inte sömnprognosen på traven. Socker verkar ju motverka trötthet - har jag hört iaf :)

Jag och barnen har käkat popcorn och salta pinnar och druckit dricka och haft en trevlig stund framför TVn och Idolfinalen. Dom var ju så duktiga båda två, Calle impar på mig något enormt. Han som stod och stirrade i golvet och såg helt vilse ut på scenen har nu blivit värsta "idolen"
Men Erik är och har hela tiden varit min favorit. När han på audition sjöng "18 and Life" helt grymt bra - en låt som jag lyssnade mycket på i min ungdom (hahahhaha) - så vann han mitt "idolhjärta" Så glad att han vann. Jag hade hellre sett Erik och Tove i finalen, men Calle förtjänade verkligen sin finalplats så jag kan inte klaga. Alla de tre jag gillade bäst placerade sig i topp tre. Hur ofta händer sånt numera?? Jag brukar aldrig tycka vad resten av svenska folket tycker så jag är glatt överraskad över att vi för en gång skull var överrens!

Nu är popcornen slut, drickan är uppdrucken, barnen sover och jag sitter i min säng och grubblar över om jag ska orka med min 10 minuter framför sollampan.
Jag har fått låna svärmors sollampa för att testa om mitt kroppsliga eksem blir bättre. Jag orkar aldrig sitta så länge som jag borde... ca 30 minuter 2 ggr/vecka borde jag nog göra... men efter typ 3 minuter är jag rastlös och försöker att blunda och inte stirra på hur den tickar ner tiden... så jag har satt den på 10 minuter och gjort det i två dagar nu.... brukar bli ca 7 minuter tror jag för ajg stänger av den för tidigt också - hahahha
MEN - detta lilla har gett resultat. Inte så mycket men jag märker ändå av att det inte kliar lika hysteriskt på bröstkorgen om nätterna längre. Förra veckan var det rätt hemskt just där fortfarande medans resten av kroppen har stillat sig med hjälp av Tavegylen. Sol och antihistamin ska ng göra mig till en människa igen :) Rynkorna bjuder jag på :)

Nej, jag orkar inte ta mina 7-10 minuter nu... kanske på söndagkväll.... hrm. Det blir väl bra... låter väl som "varje dag" det.... eller hur?

Gonatt sverige
Pray for me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar