torsdag 17 december 2009

Snorig & trött, men snygg i håret!!

Nu är kl.6.10 på morgonen. NEJ, jag har inte blivit morgonpigg och sovit klart. NEJ jag ahr inte ställt klockan på väckning för att morgonstund har guld i mund (? - mund??)

Nej, jag är helt enkelt vaken pga särta, som vanligt. Men även en otroligt illa tajmad förkylning!
Under natten tills igår så blev jag täpt i näsan, ja alltså mer än bara min vanliga gravid-täppa och under gårdagens lopp blev denna täta näsa även snorigare och snorigare och nysigare och nysigare! NU ligger (OK, sitter) jag här i sängen med en halv toarulle upp i näsan för att det inte ska droppa ut och kan varken snyta ut eländet eller dra in det för jag är HELT täppt.

"Ja, men ta näsdroppar/spray" - säger väl ni då...
Mmmmm, om jag kunde! Även i fullt friskt och som icke gravid kan jag inte använda nässpray... ibland har jag gjort det ändå och då köpt den för barn från 1 år.... Men mina slemhinnor är RUSKIGT sköra och det för mer ont än vad det är värt att kunna andas så jag har skippat hela det upplägget.

Att nu, efter 17 veckors graviditet då jag blött näsblod så gott som varje dag pga förstörda slemhinnor spruta upp nässpray skulle vara tortyr... Så här ligger jag med mina papperstussar och mitt vakna men urtrötta tillstånd och inväntar lite sömn. Om två timmar ringer väckarklockan- då ska jag upp och göra mig klar för akupunktur! Äntligen ska jag få börja på akupunktur för min foglossning också! Efter gårdagen då jag faktiskt hade rört på mig en hel del till ovanlighetens skull så trodde jag att jag skulle gå av på mitten när jag väl sjönk ihop i min säng. T.o.m. framfogen blossade av smärta. AJ!!!!
Hoppas på samma goda effekt som under graviditeten med Alice, eftersom jag fortfarande med skam i kroppen minns rullstolen från hjälpmedelscentralen som jag fick låna i slutet av Albins graviditet... Inte igen tack!

I gårkväll innan svärmor och svägerskan åkte tillbaks hem till Gbg-trakten så klippte ju den supersnälla svägerskan mig och Alice. Som pricken över I:et så plattade hon även mitt hår när hon var klar... Jag är suuuupernöjd med mitt hår! Visst blir det bra när jag klipper mig hos andra, men ingen, tyvärr, ingen klipper mig så som Josefine kan och gör.
Det är som om hon känner varkje hårstrå och ser till att klippa det så att det hamnar som Hon vill.... Om det finns ork så ska jag ha plattat håret tills på söndag i kyrkan :)

Om man skulle ta en klunk vatten, gå på toa, och sen se om det går att få i alla fall några minutrar sömn till??

God Morgon Sverige

2 kommentarer:

  1. Funkar nässpray med olja? Jag tycker det även får igång snoret lite.

    SvaraRadera
  2. Hmm, har jag inte provat- köpte Renässans koksaltsnässpray. Har inte provat den ännu. Hittade nässpray för spädbarn i medicinskåpet....den går om jag bara sprayar 1 gång per dygn typ....

    Nästa gång jag kommer till apoteket ska jag spana in den med olja i!

    SvaraRadera