torsdag 3 december 2009

Morr!! FK är onda!!

Fick idag ett långt brev från min handläggare där han i det mesta rapar upp mitt tillstånd och mina begränsningar. Sedan vänder det, han säger nämligen att det inte finns något som helst medicinskt underlag för att jag är förhindrad att arbeta och söka heltidsjobb. Med det underlag som dom har nu så kommer dom med största sannolikhet bedöma att jag inte kommer beviljas sjukersättning för mitt sjukdomstillstånd då jag enligt dom inte alls verkar vara sjuk... ehhhhh??

Jag är så ledsen, så upprörd, så förkrossad att jag endast känner att jag vill gräva ner mig och tyna bort! Att jag dessutom har genomlevt en hel natt med otroliga buksmärtor och tack vare detta flängt mellan MVC och Gyn.akuten på Borås Sjukhus i dag för att upptäcka att jag inte behöver ta bort min blindtarm (det var tydligen inte den - tror dom - som orsakar mig smärta) utan dom tror mer på att det är ligamenten i mitt skeva bäcken som gör ont. Jag bedöms behöva något bälte och sjukgymnastik (hahahahah) för att klara av smärtan. Han sjukskrev mig i 3 veckor (undra vad FK säger om detta?) till att börja med. OM jag skulle få feber så får jag skynda mig till VC för att kolla min sänka utifall det är min blindtarm ändå....

Men detta i bagaget kommer jag hem efter TIMMAR av MVC och sjukhustid enbart för att hitta min handläggares helt flippade brev i brevlådan. När jag såg att det var från FK så fick jag en klump i magen och kände direkt på mig att det var dåliga nyheter.... man såg att det var en himla massa text genom kuvertet.... dååååliga nyheter kan man inte sammanfatta kort verkar det som.

Nu vill jag bara fortsätta gråta och gå i ide och låtsas som vi inte har en ekonomisk katastrof hängande över oss. Att vi inte kommer kunna njuta av den här julen. Att vi inte kommer kunna lösa det här utan ett MIRAKEL!!!!!!!!!!!

Jag oooooooorkar inte meeeeeeeeeer!

2 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt. Jag blir så ledsen och arg för din skull.
    När ska de fatta!?!
    Överklaga!
    Försök att få komma till Spenshult på en arbetsprövning.
    Tänker på dig.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Fruktansvärt!!!! Önskar jag kunde göra nåt!

    SvaraRadera