tisdag 15 december 2009

Snö och annat

Man vaknade i morse av att världen var vit... visst, jag hade sett att de höll på att bli vit flera ggr under nattens alla sparkningar och sprattlingar av sömnlöshet... Jag längtade stark efter att ta en stillnoct i natt kan jag meddela!!!

Snön är trevlig, allt blir så ljust och man känner att mörkret som denna årstiden bär med sig inte är riktigt lika betyngande... Man blir lite lättare om sinnet :)

Jag ska ta mig lite i kragen och kommer i eftermiddag åka in till kontoret och lämna in min sjukanmälan från gyn.akuten. Har inte gjort den ännu och det är ju två veckor jag vart hemma nu på torsdag. Det gör inte lika akut ont när jag vilar mycket, men minsta lilla rörelse som sker för fort utan försiktighet så gör det ONT! Tänk att mitt snea bäcken kan ställa till med sådana problem under graviditet! Och det skumma är hur jag nu tredje gången gillt kan ha glömt av det hela! Vi kvinnor är bra duktiga på att förtränga smärta...

Jag fick hem Alice journaler från St Eriks Ögonsjukhus igår... där står det efter den andra operationen att dom insett att hon har ett litet missbildat öga och inte bara gråstarr. Ordet som jag letade efter är nämnt... kommer inte ihåg det just nu för min hjärna är som ett såll... men namnet för den sortens missbildning står där, svart på vitt i journalen. (AHHH : Mikroftalmus hette det!!!)
Detta gör det möjligt för oss att få ersättning för resor och sjukhusvistelser etc genom IF där vi har en barnförsäkring på Alice... Dom har i sin klausul ang. hennes öga angett att försäkringen inte gäller för återkommande behandlingar resulterat av gråstarr... Jippey för den som läste hennes journal dåligt och formulerade sig så pass fel!!!!! Gråstarr var ju ett resultat av att hon hade ett litet missbildat öga, inte tvärtom!!! Hurra hurra!!!

Idag ringde Edward försäkringskassan och fick reda på att de kompletteringarna som vi skickade in förra veckan har kommit in och är inscannade. När min handläggare kommer tillbaks från semestern i morgon så är det bara för honom att ta tag i det hela och...eh... Godkänna såklart!! (och fixa med utbetalning också, eller hur??)
Hoppet är det sista som överger en.....

För alla som brukar be en bön lite då och och som läser detta, kom ihåg mig och min handläggare på FK!!! :) Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar