onsdag 2 december 2009

Julstämning?

Världen är frostig av minusgrader, alla husen glimmar fint i solskenet och överallt ser jag blanka rena fönster med mysiga adventsstjärnor och ljustakar... Överallt utom just här....

Jag skulle vilja hitta lite lite kraft så att jag kunde engagera mig i att hjälpa till med att få in en gnutta julstämning in i även vårt hem.
Lite rena fönster som man kan se ut igenom, lite fina gardiner, lite trevliga stjärnor och lampor som skapar trivselfaktor... Sånt vill jag hitta energi till, men den infinner sig helt enkelt inte. Morr!!!! Kraft, jag behöver kraft så att jag i alla fall under en liten stund kan få vara till någon som helst nytta i denna familjen!

Jag känner mig lite maktlös i mitt liv just nu, det enda jag egentligen har makt över är väl min egna inställning men även den vekar glida mig mellan fingrarna... jag försöker hitta leendet, glädjen och allt det där, men finner det i stort sett nästan endast inom konstgjord väg, ni vet genom film eller bok eller annat "overkligt"...

Solen piggar väl upp lite måste jag väl ändå säga men surret i kroppen efter minimalt med sömn pga hög hög smärta tar ut sitt pris och genast så solen inte så uppiggande längre... jag är bara trött... Jag ska bädda ner mig i min säng, sätta på en ljudbok som ja gredan hört och bara surra iväg och få mig några timmars sömn! Då kanske tillvaron känns lite ljusare sen när den delen är avklarad. Detta låter som en plan!! En bra plan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar