onsdag 24 mars 2010

Det VÅRAS för VÅREN!!!

Vilket härligt väder det har varit idag!!
Nej, solen har inte lyst från en klarblå himmel men den har anats bakom en molnvit himmel och det har vart 7°c i luften- YAY!!
I morgon ska det tydligen bli upp till 13°c så då ska jag allt njuta... och man tur så blir det lite solstrålar då med!

Snön smälter sakta bort, den är ju helt borta än men jag tror att morgondagen kommer nog göra en hel för att jobba bort det MESTA av det som ligger kvar.



Min gamla saab som har vart helt begravd i snömassorna i vinter har hittat fram, jag provkörde den in till Kinna idag- den går hur bra som helst! Borde ge den ett namn som visar vilken kämpar bil det egentligen är!! Inte körd alls på över 7 månader och efter att ha fått laddat batteriet så går den som en klocka - NICE!

Jag satt på trappan en stund, med öppen dörr bakom mig... i solen... Mmmmmm Om man blundade och låtsades som om man inte alls frös lite om sina barfota-fötter så kunde kan man nästan (*nästan*) inbilla sig att det vi var längre komna än slutet på mars... fåglarna kvittrade och var lyckliga i träd och buskar och när vinden stod stilla så värmde solen på kinderna...
Kan det bli bättre??

OM mitt kejsarsnitt blir i vecka 20 i Maj så är det inte sååå långt kvar nu... eller jo, det är det väl och de sista 4 veckorna är ju de hemskaste... men 9 veckor.... det kan susa fram - eller hur?
Kan man hoppas på den 17 Maj så att man är hemma från BB till Pingst?? Låter perfekt tycker jag i alla fall :) 5 så fall är det 8 veckor och 5 dagar kvar- Hahahahahahahaa

Jag har plockat undan de mest varmaste vinterkläderna som inte är packade för fjällen så nu ser det rätt fint ut i hallen... det mesta ska ner i källaren för att tvättas innan det packas undan igen så en hel del jobb för att få undan det finns ju kvar... Sedan ska väl något av det läggas i "säljas-högen" för att hamna på nätet till hösten... Detta med att rensa och sälja ÄR ett deltidsjobb- sluukar tid!!! Men jag är glad för varje slant som åker in på det redan tomma kontot! Då först känns det värt det :)

I morgon ska jag klippa mig. Hos en frisör... alltså i en salong!! DET har jag inte gjort på år och dar. Oftast så har jag klippt mig själv, eller så Ed's lillasyster Josefine gjort det... och några ggr har en tjej från "jobbet" fått sätta saxen i mitt hår... Men nu, nu ska här slås på stort! Nej inte alls- det ska bara toppas + att jag nog kommer köpa mig en inpackning av dunder-kur-slaget för eftersom jag ligger så mycket på mitt hår och badar varje natt... ja, man kan säl lugnt säga att håret aldrig varit så risigt som det är nu pga denna fina behandlingen jag har gett det i 7 månader nu...

Mycket händer i morgon...
* Zonterapi
* Klippning
* Mat-handla
* Vinka hejdå till familjen som åker till Tärnaby...
* Posten för att skicka paket...

Hoppas jag får sovit nått i natt då!! Annars blir detta tufft!!!

NU ska jag kura ihop mig en stund så jag orkar kvällen :) Lät väl lustigt... får vila för att orka med kvällen... hahahahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar