måndag 22 mars 2010

sälja sälja sälja....

Jag har skaffat mig ett deltidsjobb... jag säljer barnkläder som legat på vinden och i andra boxar för ev. framtida bruk....
Det går säkert få mer för det jag säljer men ibland vill man bara rensa och bli av med sakerna liksom.

En del av kläderna och sakerna jag sållar bort kör jag till insamling eller Erikshjälpen, en del till en Seconhand butik i Kinna som sysslar med välgörenhet... och resten det säljer jag på www.tradera.com

Jag har just nu ca 30 annonser som jag har ute, elelr som är på G att säljas... det blir mycket pysslande, vägande, packande, fotandes etc

Egentligen orkar jag inte detta alls!! Men om man biter ihop, letar djupt inom en så hittar men reservkrafter lite då och då. Jag har beställt nya kläder till barnen och pengar är ju bra om det kommer in då när man har dom som en utgift med! Så om pengarna kan gå runt runt runt så är väl ingen mer nöjd än jag??
Nja... miljön är nog rätt glad också kan jag tro!

Jag gillar att göra bra begagnatfynd själv så det är inte bara på det ena hållet - jag köper begagnat med!! Oftast gör man sig en bra affär, ibland blir det nit-lotter men så upplever jag att vanlig shopping kan vara med!

Jag hoppas på bra med pengar på den kullen kläder som ligger ute nu för det är ju mestadels Polarn & Pyretkläder och dom säljer bra... vanligtvis! Om man vill ta en titt på vad som ligger ute just nu så kika på min sida på tradera.com. Mitt användarnamn där är Karlia (länk nedanför... men jag tror man får klippa&klistra....)

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=643405&listtype=1

Mer kläder läggs ut efter påskhelgen eller precis innan den.... så det kommer uppdateras hela tiden tills alla mina högar är borta!! (ligger ca 200 plagg på övervåningen som ska bli till olika klädpaket :)

Befriande att göra sig fri från saker, Befriande att göra sig av med alla pojklkäder helt samt delvis av flickkläderna med för den delen... BEFRIANDE!!! Vi har för mycket grejjer helt enkelt. När jag är klar med kläderna så ska jag ge mig på leksakerna!!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar