söndag 14 mars 2010

Melodifestivalen 2010

Nu är jippot Melodifestivalen 2010 avklarat. Sverige har korat en vinnare!!! Det blev lilla 18 åriga Anna med den coola rösten som tog hem hela alltet :)

Länge trodde man verkligen att det var Salem Al Fakir som skulle vinna men ack nej- lilla Anna vann Svenska folkets hjärtan och fick storpotten! Grattis!!!

MEN vad jag hade kul när Salem framförde sitt bidrag. När han reser sig upp från pianot anar jag en skum gänglig kille som påminner enormt om Björn Gustavsson släntra in på scenen och slår sig ner vid pianot och "tar över" fingervalsen medan Salem tar i för fulla muggar med enbart micken i handen. Så bra gjort, så klockrent, så underbart att det inte ens togs upp eller kommenterades eller någonting alls... Han bara slank in och gjorde sitt och sedan var det klart... jag skrattade så jag tjöt här hemma i soffan. Grym fingerfärdighet Björn!!! Piano är verkligen hans grej- hahahhaha

Jag gillade flera bidrag i år men Anna är en värdig vinnare, hon har en speciell röst och hon är för många helt okänd och hon var en otippad favorit vilket gör hennes "skräll" så mycket bättre.
När är Eurovision Song Contest??? Någon som har koll??

2 kommentarer:

  1. 29 maj. Har ni inte koll?!

    SvaraRadera
  2. Hahahaa, nej vi har ingen koll- allt som går på TV kommer som en överraskning för oss :)

    29 Maj - då kommer jag nog kommit hem från sjukhuset med en liten bebis!! Vi ni komma hit och kolla Eurovision med oss Lisa??? (klämma på liten bebis ingår i engagemanget)

    SvaraRadera